M-Files

M-Files ekspanderer ved å etablere seg i Norge

Lederen innen dokumenthåndtering tar nå et viktig steg i arbeidet med å komme nærmere kundene og utfordre det norske markedet innenfor informasjonsforvaltning.

(Oslo, Norge)  Informasjonsforvaltningsselskapet M-Files tar nå neste steg for å erobre det norske markedet innen informasjonshåndtering, ved å etablere seg i Norge. Selskapet, som har hovedkontor i Finland og har virksomhet i Sverige, Storbritannia, Frankrike, USA, Canada, Tyskland og Australia, har hatt en stadig voksende kundebase i Norge, og velger nå å åpne et norsk kontor. Dette som et skritt for å komme nærmere eksisterende kunder og samarbeidspartnere, samt for å fortsette å vokse i markedet.

– Vårt mål er å sikre at våre kunder får lokal støtte i toppklasse, parallelt med den gradvise utvidelsen av kundebasen vår, sier Antti Nivala, administrerende direktør og grunnlegger av M-Files og fortsetter: - Vi skal sørge for å øke vårt fotavtrykk på det norske markedet. Ved å kombinere vår globale teknologi med vårt nettverk av systemintegratorer, kan vi støtte våre kunder lokalt, og dermed fremme deres fortsatte suksess.

– M-Files anser Norge som et veldig strategisk viktig market med eksisterende kunder innenfor konsulentvirksomhet, olje og gass og energi sektoren, sier Anders Edlund, VP Salg Norden.

Det norske kontoret ble etablert våren 2022 og ledes av Account Executive Stig-Arne Ryeng og salgsingeniør Endre Halsteinslid. Stig-Arne har 10 års erfaring med programvaresalg og rådgivning og har tidligere jobbet i Unit4 og Mintra. Tidligere i karrieren hadde han en traineestilling hos M-Files i Finland etterfulgt av 3,5 år hos den norske M-Files-partneren NettPost. Endre har 20 års erfaring med informasjonshåndtering fra selskaper som Equinor, Aibel og sist Goodtech hvor han de siste tre årene har vært ansvarlig for implementering av M-Files for deres 280 ansatte.

– Hovedgrunnen til at jeg begynte i M-Files var at det er et verdensledende selskap innen dokumenthåndteringssegmentet. Jeg ønsket også å være en del av selskapets vekst, og de setter høye mål for fremtiden. Spesielt innen automatiseringen og kunstig intelligens, sier Endre Halsteinslid.

– M-Files har vært på en fantastisk reise siden jeg sluttet i selskapet etter traineeperioden for 10 år siden. Måten bedrifter forvalter informasjonen sin på er etter min mening et av de viktigste forbedringsområdene for praktisk talt alle typer bedrifter, uavhengig av antall ansatte, beliggenhet og bransje. Jeg er trygg på at nå, med lokal tilstedeværelse i Norge, kan M-Files ta betydelige markedsandeler gjennom direktesalg, tettere samarbeid med eksisterende partnere og kunder, og onboarding av nye partnere, avslutter Stig-Arne Ryeng.

M-Files tilbyr en fleksibel og intelligent måte å organisere, analysere og finne innhold på. Mens konkurrerende systemer vanligvis krever migrering av dokumenter og filer, er M-Files løsning lagringsnøytral. Dette betyr at M-Files finner informasjonen uansett hvor den befinner seg, så ingen datamigrering er nødvendig. Takket være det faktum at alle filer og dokumenter forblir i eksisterende systemer, er implementeringen rask og smidig.

Antti Nivala, administrerende direktør og grunnlegger av M-Files.

Om M-Files

M-Files
3502 Hønefoss

M-Files er en global leder innen informasjonsforvaltning. Med den metadatadrevne M-Files-plattformen for dokumentadministrasjon kan kunnskapsarbeidere umiddelbart finne riktig informasjon i enhver sammenheng, automatisere forretningsprosesser og ivareta informasjonsstyringen. Dette gir bedrifter et konkurransefortrinn og betydelig avkastning på investeringen ettersom de leverer bedre kundeopplevelser og arbeid av høyere kvalitet med lavere risiko. For mer informasjon, kan du se www.m-files.com.

Følg pressemeldinger fra M-Files

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra M-Files på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra M-Files

M-Files revolusjonerer arbeidsplassen med AI og automatisering8.3.2024 08:48:15 CET | Pressemelding

Oslo, Norge – 7. mars 2024 – Automatisering av kunnskapsarbeid gir resultater for M-Files, som i dag avslører at selskapet øker de årlige gjentakende inntektene (ARR) med mer enn 20 prosent i 2023. Veksten drives frem av 64 prosent økning i nye kundeanskaffelser fra direktesalg og 41 prosents økning i eksisterende kundeutvidelser med økende interesse for M-Files Hubshare samarbeidsløsning. Samtidig er veksten for M-Files i det nordiske salget på hele 26 prosent i 2023, noe som skyldes stor etterspørsel etter selskapets teknologi og løsninger på det norske og nordiske markedet. Selskapets solide resultater det siste året kommer også etter enda en milepæl, da M-Files oppnådde den anerkjente Centaur-statusen med over 100 millioner euro i årlig gjentakende inntekter i fjor.

Ferske tall fra Forrester viser at M-Files leverer 294 prosent avkastning med M-Files’ plattform for automatisering av kunnskapsarbeid10.10.2023 13:20:06 CEST | Pressemelding

En fersk analysedrevet undersøkelse fra Forrester fastslår at M-Files’ plattform for automatisering av kunnskapsarbeid gir store gevinster. I følge Forrester-rapporten har kundene oppnådd en avkastning på sine investeringer (ROI) på 294 prosent over tre år. Samtidig elimineres informasjonskaos med raskere tilgang til dokumenter og informasjon.

Møt M-Files Aino, den generative AI-teknologien bak Knowledge Work Automation-plattformen fra M-Files27.9.2023 12:57:29 CEST | Pressemelding

M-Files, en ledende aktør innen automatisering av kunnskapsarbeid, avduker i dag en plattform for Knowledge Work Automation som kan revolusjonere hvordan kunnskapsmedarbeidere jobber. Drevet av M-Files' generative AI-teknologi, M-Files Aino, kan bedrifter nå organisere informasjon, forstå sammenhenger i dokumenter og samhandle med organisasjonens kunnskap ved hjelp av et naturlig språk. Dette gjør M-Files sine bedriftskunder i stand til å fjerne informasjonskaos, øke effektiviteten til kunnskapsmedarbeiderne og redusere forretningsrisiko.