Landkreditt inngår avtale med Publicis

Landkreditt flytter nå oppdraget med prestasjonsbasert markedsføring fra iProspect til Publicis. Formålet med å samle mediekjøp og strategisk kommunikasjon hos Publicis, er å utnytte synergiene bedre, og få en mer fremtidsrettet byråleveranse tilpasset Landkreditts nye kommunikasjonsbehov.
– Vi har store ambisjoner med det vi driver med, og med menneskene og kompetansen vi finner i Starcom og MSL, vil vi heve nivået ytterligere. I tillegg ønsker vi å knytte strategisk PR nærmere arbeidet vi gjør på digital markedsføring og den teknologiske utviklingen der. Jeg har stor tro på at vi har gjort det riktige strategiske valget ved å inngå avtale med Publicis, sier digital- og markedssjef i Landkreditt, Petter Remen Hanssen.
Vokser og moderniserer merkevaren
Landkreditt har hatt sterk vekst og utvikling de siste årene, og er i dag et fullskala finanskonsern med produkter og tjenester innen bank, eiendom, fond og forsikring. Konsernet er i disse dager også i gang med en større omprofilering som skal passe alle forretningsområdene bedre.
– Konsernet er i bra vekst og det er en positiv utvikling på alle områder. Vi er også inne i en stor modernisering av merkevaren som settes ut i livet om ikke lenge. Tidspunktet er derfor perfekt med en frisk start på noen områder. Det er ingen tvil om at Publicis besitter en bred kompetanse i alt fra PR og mediekjøp til analytics og teknologi. Dette skal vi utnytte godt sammen. Jeg gleder meg til å samle menneskene og kompetansen i samme rom, fortsetter Remen Hanssen.
Landbruket er naturligvis en sentral og viktig kundegruppe for Landkreditt. Samtidig har konsernet klare vekstambisjoner og er en konkurransedyktig og relevant aktør også i personmarkedet.
Skreddersyr tverrfaglig team
– Det er ikke hver dag vi får oppdrag som dette! Landkreditt har en lang og solid historie, og har siden 1915 utført et viktig samfunnsoppdrag som finansiell tilrettelegger for landbruket. Det er stor stas å være med på å videreutvikle en så tradisjonsrik og viktig merkevare. Samtidig skal vi vise kraften som ligger i å jobbe integrert med betalt media og strategisk kommunikasjon. Landkreditt får derfor et skreddersydd team på tvers av mediebyråtjenester og PR/kommunikasjon, sier Thomas Magnusen, seniorrådgiver i Publicis MSL.
– Landkreditt har vært tydelige på hva de ønsker ut av samarbeidet, hvordan de vil jobbe og hvilke mål vi skal hjelpe dem å oppnå. Jeg er derfor trygg på at vår tverrfaglige leveranse vil gi Landkreditt god avkastning, sier Camilla Halleraker, byråleder i Publicis Starcom.
Kontakter
Line Sollie KarlsenKommunikasjonsrådgiver
Tel:92 49 17 50line.sollie.karlsen@landkreditt.noPetter Remen HanssenDigital- og markedssjef
petter.hanssen@landkreditt.noBilder

Om Landkreditt
Følg pressemeldinger fra Landkreditt
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Landkreditt på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Landkreditt
Julerush kan gi reisetrøbbel10.12.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Risikoen for reiseskader øker når hundretusener er på farten for å rekke julefeiringen, advarer forsikringseksperter. Men de har også noen tips for å unngå å bli rammet.
Her er vinnerne av Landbrukets bærekraftspris 20257.11.2025 14:52:35 CET | Pressemelding
Det var tre svært overraskede brødre – Bernt, Anstein og Edvart Freberg – som i dag mottok Landbrukets bærekraftspris og 100 000 kroner i premiepenger.
Dette er de fem superfinalistene til Landbrukets bærekraftpris23.10.2025 11:25:00 CEST | Pressemelding
Over 550 kandidater ble nominert til Landbrukets bærekraftpris 2025. Nå har juryen plukket ut fem superfinalister – bønder som på hver sin måte viser vei mot et mer bærekraftig landbruk. En av dem stikker snart av med 100 000 kroner og den gjeve prisen.
Landkreditt – utlån økte med 23 prosent22.10.2025 12:42:58 CEST | Pressemelding
Landkreditt presenterte i dag resultater for tredje kvartal som viser tosifret volumvekst i alle selskaper.
Så tidlig vil nordmenn slutte å jobbe24.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemelding
Svært mange nordmenn vil helst slutte å jobbe lenge før de fyller 67 år, viser ny undersøkelse. Én aldersgruppe peker seg ut som særlig innstilt på kort yrkeskarriere.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
