Skaper interesse gjennom hemmelige smaker

De to siste årene har Fanta introdusert en rekke sukkerfrie nyheter, der smaken har vært hemmelig. Under emneknaggen #whatthefanta har folk gjettet seg frem til hva drikkene egentlig smaker. Fasiten har vært uventede kombinasjoner som Melon & Banan, Sitron & Kaktus, Eple & Litchi – og i fjor, Tomat.
– For Coca-Cola er det en viktig strategi å gi forbrukerne stadig flere sukkerfrie smaker å velge i. Gjennom #WhatTheFanta får vi kommunisert dette på en leken måte som appellerer til mange. Hemmelige smaker skaper engasjement, tusenvis av mennesker fra hele landet har gjettet vilt i sosiale kanaler de foregående årene. Vi håper på like stort trøkk denne gangen, og er spente på om Fanta sine fantastiske fans klarer å løse hintene som gis underveis, sier Ingrid Tombra Halvorsen, Brand Manager i Coca-Cola Norge.
Årets tre #WhatTheFanta-nyheter, er sjokkrosa, sukkerfrie, og spiller alle tre på sommeren.
– Det eneste hintet jeg vil gi nå er at de nye smakene er eksotiske, forfriskende og sprudlende. Men mer enn det kan ikke avsløres, smiler Ingrid Tombra Halvorsen.
Langsiktig, sukkerfri satsing
Coca‑Cola jobber aktivt for å redusere mengden tilsatt sukker i porteføljen, gjennom å introdusere stadig nye sukkerfrie og sukkerreduserte drikker som folk kan velge i. De nye lanseringene føyer seg inn i dette arbeidet. De siste årene har 80 % av selskapets nyheter vært sukkerfrie. Høy innovasjonstakt og bevisst markedsføring gjør at sukkerinntaket fra selskapets produkter er redusert med over 20 % siden 2013.
#WhatTheFanta no sugar vil være tilgjengelig i 0,5 liters flasker. De nye smakene er tilgjengelig i butikk fra uke 18. Disse variantene vil kun være tilgjengelig de neste sommermånedene.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
«Holidays are coming» – her stopper juletraileren14.11.2023 09:13:56 CET | Pressemelding
«Holidays are coming»-traileren fortsetter tradisjonen med å lyse opp norske byer og tettsteder i førjulstiden – akkurat som i TV-klassikeren. Snart starter turen Norge rundt, her er stoppestedene.
Coca-Cola festet korkene – nå vil de lage dem av CO227.9.2023 10:19:21 CEST | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners vil se om CO2 fra atmosfæren kan brukes til å lage etylen, som råvare for deres flaskekorker. Slik innovasjon er del av strategien for å nå selskapets mål om null netto utslipp innen 2040.
Nå kan du kalle den «Zero» igjen1.9.2023 09:14:43 CEST | Pressemelding
«Coca-Cola uten sukker» får nå tilbake det samme navnet som denne sukkerfrie varianten hadde for fem år siden – «Coca-Cola Zero Sugar».
Nå får denne klassikeren nytt design og mindre sukker7.6.2023 09:15:26 CEST | Pressemelding
Nå smaker den annerledes: Sprite kommer med forbedret smak på sukkerfri og sukkerholdig variant – og mindre sukker i sistnevnte. Endringene følges opp med nytt design, som relanserer klassikeren for et nytt publikum.
Coca-Cola sine brusbokser blir norske25.5.2023 10:26:27 CEST | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners starter produksjon av brusbokser i Norge. Den nye produksjonslinjen ble åpnet av næringsminister Jan Christian Vestre, på selskapets anlegg i Lørenskog.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom