Lene Bjørck går fra TV2 til Amedia. – En stjernesignering
Bjørck kommer fra jobben som direktør for salgs og abonnement i TV2. Hun har tidligere hatt ledende stillinger innen kommersiell utvikling, markedsføring og merkevarebygging i Sats, Get og Altibox.
I TV2 har hun siden 2018 ledet et miljø med i overkant av 20 medarbeidere, hvor hun også har hatt ansvar for flere av TV2s digitale hovedsatsinger. 47-åringen er master of science i markedsføring fra BI, og har faglærerutdanning i økonomifag.
– I Lene får vi en erfaren og strategisk leder som har skapt resultater i flere abonnementsbaserte virksomheter. Med ekspertise innen markedsføring og merkevarebygging, og erfaring med å utvikle digitale kundereiser, kommer hun til å styrke oss på flere områder som blir helt sentrale fremover. Dette er en stjernesignering for oss, sier konstituert konserndirektør for nyheter og abonnement René Svendsen.
– Amedia med Nettavisen og lokalavisenes dekning står sterkt og har en attraktiv posisjon i medie-Norge. Å samle kraften i dette, slik at enda flere oppdager og får glede av journalistikken, blir sentralt fremover. Dette blir spennende. Jeg ser frem til å bli kjent med folkene i Amedia, og til å ta fatt på oppgavene for å drive vekst og styrke markedsposisjonen ytterligere, sier Lene Bjørck.
Amedia er den største utgiveren av lokale medier i Norge. 1.100 redaksjonelle medarbeidere over hele landet bidrar til løpende nyhetsdekning i 84 lokalaviser, Nettavisen, Nationen, 11 lokale nettsteder og 3 fagtidsskrifter.
Amedia inngikk nylig en stor avtale med TV2 om rettigheter til å sende norsk fotball, hockey og håndball fra og med sesongen 2023, og i seks år fremover.
Kontakter
Forbrukermarkedsdirektør Lene Bjørck, telefon 916 05 330
Konserndirektør for nyheter og abonnement René Svendsen, telefon 905 09 466
Bilder
Om Amedia
Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.
Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.
Følg pressemeldinger fra Amedia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Amedia
Amedia blir eneste eier av Bergensavisen26.9.2024 11:45:05 CEST | Pressemelding
Amedia har inngått en avtale med Trond Mohn og Sparebanken Vest om å kjøpe tilbake de to minoritetspostene i Bergensavisen (BA) på til sammen 30 prosent.
RA Stavanger ansetter Bjørn Sæbø som kommentator11.9.2024 13:03:55 CEST | Pressemelding
(Denne pressemeldingen sendes ut på vegne av RA Stavanger) Bjørn Sæbø (59) er ansatt som kommentator på fulltid i RA Stavanger. Han er en kjent presse- og meningsprofil i byen og ledet i mange år Rogalands Avis som opphørte i januar. Stavangers nye byavis starter for fullt 1. oktober.
Amedia fornyer sin visuelle profil2.9.2024 09:51:48 CEST | Pressemelding
Amedia lanserer ny identitet som bedre speiler rollen som Norges ledende utgiver av redaktørstyrte medier.
Amedia blir hovedeier i Kronstadposten29.8.2024 14:01:17 CEST | Pressemelding
Amedia kjøper 70 prosent av aksjene i Kronstadposten i Alta og blir majoritetseier. Tom Erik Nilsen fortsetter som ansvarlig redaktør og aksjonær.
TA Media og Amedia ansetter prosjektredaktør i Trøndelag29.8.2024 10:11:11 CEST | Pressemelding
TA Media og Amedia forsterker sitt strategiske partnerskap med et felles utviklingsprosjekt. Det gjør de for å styrke sin posisjon i Trøndelag og for at avisene skal bli enda bedre
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom