Den gule smaken av påske

- Det betyr at hver innbygger i Norge i snitt drikker fire bokser Solo til påske. Ganske vilt egentlig, fortsetter hun.
Sukkerfritt
Det knyttes ekstra spenning til om dette blir den første påsken der den sukkerfrie varianten Solo Super blir større enn originalen.
- Nordmenn er et sukkerfrittland når det kommer til brus, og denne påsken tror vi Solo Super for første gang klatrer forbi den sukkerholdige varianten. Det passer godt med Ringnes’ mål om at 90 prosent av brusen skal være uten tilsatt sukker innen utgangen av 2022. Vi nærmer oss, men skal vi nå det målet er vi avhengig av at den gode utviklingen for Solo Super fortsetter, sier Elisabet.
Nettbutikk
Noe som skiller Solo fra stort sett alle merkevarer er at folk er gale etter Solo-merch. Det går knapt en dag uten at Elisabet får henvendelser fra folk som ønsker å kjøpe Soloklær og Soloeffekter. For å svare på etterspørselen ble nettbutikken Soloshop.no lansert 25. mars i år.
- Det er utrolig spennende å jobbe med et produkt så mange ønsker å assosiere seg med, legger Elisabet til.
Hun understreker at nettbutikken kun har som mål å dekke kostnadene knyttet til produksjon og salg.
– Går vi noen kroner i pluss går inntektene direkte til Solofondet, som er et fond hvor alle mellom 16 og 25 som har en drøm eller et prosjekt de ønsker å gjennomføre kan søke etter midler. Det er ingen kriterier utover det, men søknader som kommer fellesskapet til gode stiller ofte sterkt i kampen om midlene, sier hun videre.
Unik posisjon
Elisabet startet i stillingen som Solosjef i Ringnes rett før jul i 2020. Før det jobbet hun i Orkla med Nidar sjokolade. Da hun ble kontaktet om den ledige stillingen i Ringnes var hun ikke vond å be.
- Solo er en av Norges aller mest spennende merkevarer innen mat- og drikke-kategorien. Brusen er noe av det nærmeste vi kommer et nasjonalikon. Den typiske Solodrikkeren er en livsnyter som liker å kose seg, men som samtidig er sporty og glad i naturen. Man skal gjøre seg litt fortjent til en Solo, avslutter hun.
Se Soloshop.no
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder

Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Smaken av påske!11.4.2025 11:19:41 CEST | Pressemelding
Appelsiner, Kvikk Lunsj og selvfølgelig Solo i glasset. Nordmenn elsker påsketradisjoner.
Gatorade tar sats i Norge!10.2.2025 09:12:39 CET | Pressemelding
Den originale sportsdrikken fra 1965, kjent som verdens største sportsdrikkmerke, lanseres nå i to nye smaker. Det blir også første gang det lanseres en sukkerfri variant av Gatorade i det norske markedet. Som en del av satsningen har Gatorade inngått et spennende samarbeid med Holmenkollen Skifestival.
Topp for alkoholfritt øl i julen19.12.2024 10:46:22 CET | Pressemelding
Nordmenn drikker mer alkoholfritt øl i julen enn ellers i året. Det kommer frem av en fersk Norstat-undersøkelse.
Brusen Villa fyller 60 år6.12.2024 09:01:12 CET | Pressemelding
Den populære brusen med smak av fruktchampagne het opprinnelig Villa Farris og ble lansert av Farrisfabrikken i 1964.
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom