Verdenskjent filmøyeblikk gjenskapt på Tromsøbrua

«Holidays are coming» er en ikonisk julefilm, både i Norge og internasjonalt. Scenen med de lysende juletrailerne som kjører gjennom landskapet og ringer julen inn, har skapt stemning i stuer over hele verden siden 1995. I slutten av november var et filmteam fra Coca-Cola i sving for å gjenskape atmosfæren fra filmen på den berømte bybrua i Tromsø.
– Vi vet at mange har et nært forhold til «Holidays are coming», og ville nå glede folk med å lage en norsk versjon av denne filmen. Vi er glade for å gjenskape den spesielle stemningen fra originalen i vakre Tromsø, med bilder fra Tromsøbrua og Ishavskatedralen som ramme. Filmen er spesielt rettet mot digitale flater og sosiale medier – vi håper den vil spre seg videre i vårt globale system, og bidra til økt oppmerksomhet om Tromsø som arktisk hovedstad og juleby også internasjonalt. Da passer selvfølgelig også denne filmen godt med at Tromsø er «offisiell juleby» i år, sier Inger Marie Ingdahl, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Norge.
Hun legger til at den samme juletraileren man kan se på filmen har startet på en turné som vil bevege seg gjennom hele Norge i førjulstiden.
Også lokalt ble innspillingen på Tromsøbrua mottatt med entusiasme:
– Tromsø er kjent for snø, nordlys og uforglemmelig natur, og alt det man forventer av en storby – som shopping, kultur, mat og drikke. Vi håper enda flere oppdager at byen vår er den perfekte rammen for å finne ekte julemagi. Da er det ekstra stas at en global aktør som Coca-Cola har lyst til å bruke Tromsøbrua, og ikoniske landemerker i hele Norges juleby, til å gjenskape stemningen fra deres kjente julefilm. Vi er nok mange som har et nært forhold til den som en del av førjulstiden, sier Lone Helle, reiselivssjef i Tromsø.
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Den kjente stemningen fra Holidays are coming, gjenskapt i Tromsø
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom