Landbruksbedriftene velger Starcom

- Etter et langt og suksessfullt samarbeid var tiden inne for å gå ut og teste markedet. Når man har så store avtaler, må man med jevne mellomrom gjøre en vurdering og kartlegge hvilke muligheter man har. Etter en omfattende prosess og helhetlig vurdering konkluderte vi med at tiden nå er inne for bytte av mediebyrå og valget falt på Starcom, sier Ida Berg Hauge i Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no).
- Valget var et resultat av en byråkonkurranse der også Mediacom var med i konkurransen til siste slutt. De leverte meget godt hele veien og har vært en god samarbeidspartner i lang tid. Likevel falt valget til slutt på Starcom som samlet sett best vil løse de utfordringene vi ser for oss i årene som kommer og skape mest verdi for våre eiere/prinsipaler totalt sett, forsetter Berg Hauge
Landbruksbedriftene er et samarbeid mellom små og store aktører innen norsk landbruk, der de største i grupperingene er TINE, Nortura, Felleskjøpet Agri og Fjordland, i tillegg til en del mindre landbruksaktører og opplysningskontorer. Den nye avtalen trer i kraft fra nyttår, og frem til da er det Mediacom og GroupM som håndterer medierådgivning- og kjøp som før.
-Det er en enorm tillitserklæring og et kvalitetsstempel å få Landbruksbedriftene som kunder. De representerer noen av Norges mest anerkjente merkevarer, en del av vår historie, verdier og kulturarv. De utgjør et svært kompetent marketingmiljø, som nå skal videreforedle sin vekstreise og hvor de sammen med strategiske partnere skal bygge for fremtiden. Jeg er utrolig stolt og glad på vegne av et stort og sammensatt team, både fra Starcom og andre deler av Publicis, som har levert hele veien fra strategi, kreativitet, effektivitet og automasjon. Vi gleder oss stort til å bli en strategisk og operativ partner for Landbruksbedriftene, sier Camilla Halleraker, byråleder i Starcom.
- Vi ble imponert over hvordan Starcom besvarte de ulike utfordringene, både strategisk og operativt. De viste stor innlevelse og kreativitet i form og innhold, og demonstrerte godt hvordan de vil skape effektive arbeidsdager og verdifulle leveranser for Landbruksbedriftene i årene som kommer avslutter Ida Berg Hauge.
Landbruksbedriftene består av Diplom-IS, Felleskjøpet Agri, Fjordland, Grønt Punkt Norge, Hoff, Honningcentralen, Stiftelsen Norsk Mat, Nortura, Opplysningskontoret for frukt og grønt, Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) og TINE
Talsperson for Landbruksbedriftene:
Ida Berg Hauge, direktør Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no),
Tlf. 915 78 410, eller ida@melk.no
Kontakter
Ida Berg HaugeDirektør
Tel:915 78 410ida@melk.noBilder

Om Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter (MELK) er landets fremste kompetansesenter for merkenøytral informasjon om melk og meieriprodukter. Vår oppgave er å øke kunnskapen om disse matvarene basert på et faglig, vitenskapelig grunnlag. MELK besitter oppdatert faglig innsikt og analyser av ernæringsforskning, forbruksmønstre og holdninger. På melk.no finner du artikler, tips og råd, fakta og nyttige oppskrifter.
Følg pressemeldinger fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter
Proteinboom på norske kjøkken13.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Norske forbrukere fyller kjøleskapene med proteinrike meieriprodukter som aldri før. I første kvartal 2025 økte salget av cottage cheese med hele 40 %, kvarg med 36 % og naturell yoghurt med 24 %, viser ferske tall fra Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter (MELK).
Smør og helmelk i vinden: Norske forbrukere søker ekte smak30.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemelding
Nordmenn vender seg mot mer naturlige råvarer: Salget av smør økte med 5,8 % i første kvartal 2025 sammenlignet med samme periode året før, viser nye tall fra Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter (MELK). Helmelk følger samme trend med en økning på 4,5 %. Økningen peker mot en bredere bevegelse der flere ønsker mat laget fra bunnen av – basert på rene og tradisjonelle ingredienser.
Lag påskens beste vafler – og unngå matsvinn14.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Nystekte vafler bidrar til hyggelig påskestemning – enten du er på fjellet, ved sjøen, i byen eller bare vil gjøre noe koselig sammen med familie og venner. Og når ferien går mot slutten og det fortsatt står melk, yoghurt eller rømme igjen i kjøleskapet, er vaffelrøra en enkel og smakfull redning.
Yoghurt naturell i vinden: Opp 40 % siden 202010.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemelding
Yoghurt naturell vokser kraftig i popularitet. Nye tall fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter viser at salget har økt med 40 prosent siden 2020. Bare det siste året steg volumet med 17 prosent. I 2024 ble det solgt over 13 700 tonn yoghurt naturell i Norge.
Melk med smak tar av – 37 % økning siden 202021.3.2025 07:00:00 CET | Pressemelding
Nordmenn elsker melk med smak! Salget har økt med 37 % på fire år, ifølge Opplysningskontoret for melk og meieriprodukter (MELK). Den tradisjonelle sjokolademelken er fortsatt den store favoritten, men bransjen har vært rask til å følge nye trender og skape flere smakfulle alternativer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom