Ving storsatser seg ut av krisen og lanserer ny merkevareidentitet

− Etter et svært utfordrende år begynner vi nå å se et trendbrudd med flere positive signaler, blant annet vaksinenyheter. Lengselen etter å reise er stor, og etterspørselen øker nå frem mot våren og sommeren 2021. Vi velger å satse oss ut av krisen og investere i fremtiden. Den nye identiteten vår er ikke bare en utvendig oppgradering, men bemerker også at en reise alltid er unik for hver kunde, og at ønsker og behov skiller seg fra person til person. Med alle fordelene en pakkereise gir kundene våre, skal vi fortsette å skape enda flere personlige reiseopplevelser, og i kombinasjon med markedets tryggeste vilkår, ønsker vi å gi gjestene våre de beste forutsetningene for en herlig ferie, sier Marie-Anne Zachrisson, Country Manager for Ving Norge.
Vings økte fokus på personlige opplevelser vil synes i produktsortimentet og i bredden av tilbud. Det kan være alt fra rene tema-/treningsreiser til å finne et utvalg av design- eller familiehotell med Swim Out-basseng og Lollo & Bernie. Flere spennende nyheter kommer snart i kategorier som hotell, treningsreiser og naturopplevelser.
Å ha det bra er en av de viktigste grunnene til at vi reiser på ferie
Ferien handler først og fremst om å ha det bra. Dette viser Vings undersøkelse med litt over 4500 respondenter, der «å ha det bra» oppgis som en av de viktigste grunnene til at folk reiser på ferie. De aller fleste mener at ferien handler om å ha det bra, slappe av og ha tid til sine nære og kjære. Mange vil også oppleve ting de ellers ikke har tid til.
Merkevaresymbolet «Waves of well-being» handler kort og godt om de mulighetene som kundene har til å finne sin egen reise som gjør at de føler seg bra. Vings klassiske oransje farge beholdes i den nye logoen og vil møte kundene under hele reisen – på hotell, fly og busser. Det første flyet til Sunclass Airlines blir malt med den nye logoen allerede 18. desember.
Pakkereisen er mer relevant enn noen gang – trygghet og valgfrihet
I usikre tider har flere og flere oppdaget fordelene ved å bestille en pakkereise med Ving.
− For å være relevante både i dag og i fremtiden, må vi forvalte arven vår, med den trygghet som følger med, og samtidig gjøre det vi er best til – å utvikle produkttilbudet vårt. Som den eneste store og rent nordiske turoperatøren, kan vi tilpasse oss etter behovene til de nordiske ferierende, og med sikre eiere i ryggen står vi på solid grunn. Etter et år med tusenvis av kansellerte turer og berørte reisende ser vi tydelig at flere nå etterspør en pakkereise med en trygg turoperatør som tar ansvar for hele reisen, uansett hva som skjer, fortsetter Zachrisson.
69% av respondentene i Vings undersøkelse oppgir at de vil bestille sin neste reise med en turoperatør, mens 14% vil sette sammen reisen selv. 51% oppgir at de er mer tilbøyelige eller ganske tilbøyelige til å bestille en pakkereise i dag sammenlignet med for et år siden. De siste månedene har Ving innført enda bedre rutiner og vilkår for kundene når de bestiller en reise. Vings Safe Travel-pakke tar vare på kunden – før, under og etter reisen med blant annet forbedrede sikkerhetsrutiner på hotell og fly, samt ekstra trygghet ved bestilling med gratis avbestillings- og endringsforsikring, pengene tilbake-garanti på 7 dager og endring av reisen et ubegrenset antall ganger opptil 30 dager før avreise.
Vings reisepanel – 4711 respondenter
Toppliste: Hva betyr ferien for deg? (4633 svar)
1. At jeg føler meg avslappet (22%)
2. At jeg generelt har det bra (18%)
3. Viktig kvalitetstid med familie og venner (18%)
4. At jeg får oppleve noe jeg vanligvis ikke har tid til (17%)
5. Det gir meg energi i hverdagen/på jobb/på skole (11%)
Toppliste: Hva er hovedårsakene til at du velger en turoperatør? (3104 svar)
1. Det føles trygt at en turoperatør har det overordnede ansvaret (30%)
2. Det er enkelt og jeg får god kvalitet/valuta for pengene (23%)
3. Jeg får hjelp av turoperatørens ansatte hvis noe skulle skje før eller under reisen (16%)
4. Jeg er dekket av pakkereiseloven hvis reisen min blir kansellert (14%)
5. Jeg er dekket av Reisegarantifondet hvis selskapet går konkurs (9%)
6. Valgfriheten og det brede utvalget (familieferie, parferie, storbyhelg osv.) (6%)
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Brand Identity-film
Nøkkelord
Kontakter
Vings pressenummer (kun pressehenvendelser)
Tel:+47 23 15 58 38Bilder
Lenker
Om Ving Norge
Alle kundehenvendelser: 915 08 888 / Vings kundeservice
Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon og i utvalgte reisebyråer over hele landet. For hotell- og reisemålbilder, besøk Vings bildebank. https://www.ving.no/bildebank
Er du journalist og ønsker å kontakte Ving? Ring oss på pressetelefonen: +47 23 15 58 38 eller skriv til presse@ving.no
Følg pressemeldinger fra Ving Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ving Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ving Norge
Nordic Leisure Travel Groups klimamål validert av Science Based Targets Initiative6.5.2025 14:59:21 CEST | Pressemelding
Vings morselskap, Nordic Leisure Travel Group, har nådd en viktig milepæl i sitt bærekraftsarbeid. Reisekonsernets klimamål har blitt validert av Science Based Targets Initiative (SBTi), en uavhengig instans som bekrefter at målene er i tråd med Parisavtalens ambisjon om å begrense den globale oppvarmingen til under 1,5 grader sammenlignet med førindustriell tid. Selskapet fokuserer særlig på to hovedområder - fly og hotell, som står for de største utslippene.
Nordic Leisure Travel Group innleder strategisk samarbeid med PREMIA Properties2.8.2024 08:00:00 CEST | Pressemelding
PREMIA Properties REIC og Nordic Leisure Travel Group (NLTG) har den 31. juli 2024 undertegnet en avtale der PREMIA vil overta hotellanleggene hvor NLTGs populære familieanlegg "Sunwing Kallithea Beach" på Rhodos samt "Sunwing Makrigialos & Ocean Beach Club" ("O.B.C.") på Kreta ligger. Kjøpesummen for transaksjonen er €112 500 000.
Rekordsalg for Vings fotballturer til Premier League til tross for Fotball-EM3.7.2024 15:32:40 CEST | Pressemelding
Nordmenns kjærlighet til Premier League er sterkere enn noensinne. Selv midt under Fotball-EM retter rekordmange nordmenn fokus mot sine engelske favorittlag.
Sterk start på reiseåret 2024 – vinterferien er snart utsolgt31.1.2024 09:16:40 CET | Pressemelding
Kulde, frost, snø og vind har preget årets første måned, og vinterværet har påvirket bestillingene av reiser til solrike og varme reisemål. Ving, Norges største reisearrangør, har vært i full sving med salg av reiser siden nyttår og opplevde forrige uke en imponerende økning på hele 33 % i antall vinterbestillinger, sammenlignet med samme uke i fjor. I vinterferieukene (uke 8 og 9) er 97 % av alle charterreisene utsolgt og hele 9400 nordmenn har valgt Ving for å sikre seg en solfylt vinterferie.
5 reisetrender du bør vite om i 202410.1.2024 12:18:35 CET | Pressemelding
Reiser med storfamilien, utenlandsfeiringer, alenereiser og reisemål-dupes er blant årets store reisetrender, melder Ving.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom