Coca-Cola er tilbake på norske skjermer

Når Coca-Cola nå lanserer sin nye kampanje, er det etter en uvanlig rolig periode fra selskapet. Pandemien førte til at selskapet avbrøt alle globale markedsaktiviteter for å fokusere på medarbeidernes sikkerhet, fortsatt produksjon av drikke og leveransen ut til markedet.
I tillegg gjennomfører selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier, for å bidra til å sette søkelys på at rasisme, hatytringer og misinformasjon utgjør et problem i disse kanalene.
Norge er blant de første landene i Europa der Coca-Cola nå gjenopptar sine kommunikasjonsaktiviteter. Det gjør de sammen med den britiske samtidspoeten og rapperen George the Poet. Han har skrevet et dikt om sin opplevelse av samfunnets lockdown, og oppfordrer alle til å være «åpne – som aldri før», finne muligheter i den nye normalen, og i større grad sette pris på alt det man har rett rundt seg.
– Nå skal vi igjen kommunisere med publikum, og det gjør vi med en kraftfull film som kommenterer det som har berørt oss alle de siste månedene. George the Poet er kjent for sitt sosiale engasjement, og vi lar ham kommentere endringene han vil se hos seg selv og andre. Budskapet er en tro på at vi ikke må tilbake til den gamle normalen, men kan skape en verden som ikke bare er annerledes, men også bedre, sier Frida Keane, kommunikasjonsdirektør for Coca-Cola AS i Norge.
– Det handler om hvordan vi kan velge å omgås på en ny måte, i en verden der både følgene av pandemien, og utfordringer knyttet til rasisme og hatytringer, opptar folk. Jeg tror både dikt og fremføring vil berøre mange. Med denne filmen og dette kraftfulle diktet trekker vi linjene til verdiene vi historisk har stått for, og som har preget våre kampanjer gjennom flere tiår: Mangfold, fellesskap og inkludering, avslutter Frida Keane.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Frida Keane, kommunikasjonsdirektør, Coca-Cola AS
keane@coca-cola.com
mob: +46 72 1470240
Mette Vinther Talberg, kommunikasjonssjef, Coca-Cola European Partners Norge AS
mtalberg@ccep.com
mob: 99 69 69 82
For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.Filmen med George the Poet
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comBilder
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom