Slik vil konduktørene og lokomotivførerne i Go-Ahead kle seg!
Foran de fremmøtte fortalte administrerende direktør i Go-Ahead Norge om bakgrunnen for å plassere hovedkontoret i Stavanger og valg av nye uniformer.
Hovedkvarter i Stavanger
Go-Ahead har tidligere kommunisert at Stavanger er hjertet i operasjonen. Senest i en kronikk i Stavanger Aftenblad.
- Stavanger viser med både ord og handling at miljøambisjonene er store. Det vil vi heie på og bidra til. Samtidig ønsker vi nærhet til våre kunder og våre samarbeidspartnere. I Stavanger oppnår vi begge deler. Derfor valgte vi Stavanger, sier Elgin.
Nye uniformer
Da Go-Ahead torsdag viste frem de nye uniformene, var det med stolthet. Uniformene skal ifølge selskapet bidra til å synliggjøre et innovativt og effektivt togselskap. Det legges vekt på at uniformene skal være behagelige. En rekke skreddersydde løsninger skal forenkle hverdagen, i all slags vær.
- I Go-Ahead gjør vi ingen forskjell på våre ansatte. Alle er like viktige og dermed har alle samme uniform – konduktører som lokførere. Vi har involvert de ansatte i prosessen, det har vært svært vellykket. Et eksempel er at lokførerne gjerne også ønsket seg blazer. Det får de nå, utdyper Elgin.
Til de ansatte kommuniserer ledelsen i Go-Ahead at uniformen skal signalisere synlighet og tilgjengelighet for de reisende, både i dagslys og når det er mørkt. Et grep er lue med innvevd reflekstråd.
Go-Ahead-ledelsen vil gir de ansatte en klespakke med ulike plagg, alt fra skjerf og lue til dressjakker og sokker.
- Det er stort fokus på kvalitet og holdbarhet. Uniformene er produsert og sydd i Europa og det er et godt utvalg. Go-Aheads uniformer skal kun brukes i forbindelse med jobb, selv om det sikkert er fristende for noen å bruke uniformen ellers også, sier Elgin med et smil.
Operasjonssentral i Stavanger
Operasjonssentralen er en del av hovedkontoret i Stavanger og vil ha ti operative ledere. Selv om Go-Aheads operasjon starter søndag 15. desember har forberedelsene pågått i lang tid allerede. Fra første dag vil operasjonssentralen være døgnbemannet – 24 timer i døgnet, 365 dager i året.
Bilder
Om Go-Ahead Norge AS
Go-Ahead Norge er på en reise fra oljebyen, rundt den vakre norske sørkysten og helt frem til hovedstaden. I oktober 2018 vant Go-Ahead sin første togkontrakt i Norge, i god konkurranse med en rekke etablerte operatører. Kontrakten inkluderer trafikk mellom Oslo og Stavanger på Sørlandsbanen, Arendalsbanen og Jærbanen i samarbeid med Kolumbus. Go-Ahead mobiliserer nå for trafikkstart i desember 2019.
Følg pressemeldinger fra Go-Ahead Norge AS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Go-Ahead Norge AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Go-Ahead Norge AS
Go-Aheads første driftsdøgn: fornøyde passasjerer og nær 100 prosent punktlighet16.12.2019 11:31:27 CET | Pressemelding
16.desember, Stavanger. Go-Ahead skrev norsk jernbanehistorie da det første Sørtoget rullet ut fra Stavanger stasjon søndag 15. desember. Serviceinnstilte konduktører og lokførere sørget sammen med resten av selskapet for nær 100 prosent punktlighet og fornøyde passasjerer det første driftsdøgnet.
Go-Ahead har signert 8-årig avtale om vedlikehold av tog6.11.2019 11:30:00 CET | Pressemelding
Oslo, 4. november 2019 | Go-Ahead Norge AS har signert en 8-årig avtale med Mantena AS for vedlikehold av kjøretøy som etter oppstart 15. desember vil benyttes på Sørtoget – det som i dag kalles Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen.