Coop sponser ski-VM helt til 2025!

Den nye avtalen med FIS er en betydelig utvidelse av den eksisterende samarbeidsavtalen mellom Coop og verdenscupen i langrenn. Dette betyr at Coop blir hovedsponsor for Ski-VM i Oberstdorf i 2021 og Planica i 2023. Avtalen omfatter også Ski-VM i 2025 hvor Coop går inn som mesterskapets aller største sponsor. Det omfattende sponsoratet er et samarbeid mellom Coop Norge og Coop Midt-Norge.
- Avtalen skal bidra til økt stolthet og medlemsnytte ved at våre 1,7 millioner medeiere skal få muligheten til å oppleve VM på nært hold. Vi vil også bruke samarbeidsavtalen til å fremme fysisk aktivitet og sunt kosthold gjennom en rekke kampanjer og aktiviteter frem mot 2025. Dette er en god avtale for våre medeiere, for den norske skisporten og for oss i Coop, sier Geir Inge Stokke, Konsernsjef i Coop Norge.
Målet for alle Coops samarbeidsavtaler er å gi medeierne gode opplevelser, sikre at mangfoldet ivaretas, samt bidra til at barn og unge velger fysisk aktivitet. Fra før har Coop samarbeidsavtaler med bl.a. Norges Friidrettsforbund, Norsk Toppfotball og Team Coop (sykkel).
Felles krafttak
At Trondheim er søkerby til VM i 2025 var avgjørende for at Coop Midt-Norge, sammen med Coop Norge, har valgt å gå tungt inn i denne satsningen.
- VM i 2025 er foreløpig ikke tildelt, men med kun Trondheim som søker har vi vært offensive og sikret oss betydelige rettigheter til arrangementet. Det er ingen tvil om at dette er vårt største lokale sponsorengasjement noensinne. Vi har også som mål å få til et samarbeid med lokal VM-arrangør. Vi i Coop Midt-Norge skal bidra til at Ski-VM i Trondheim blir en folkefest, sier Torbjørn Skei, administrerende direktør i Coop Midt-Norge.
Coop har tidligere tatt med sine medeiere, altså kundene, på råd ved å spørre om hvilke idretter de setter høyest. Ikke overraskende kom langrenn høyt på listen. Dette var avgjørende for at Coop nå har valgt å bli samarbeidspartner for de kommende tre Ski-VM.
- Valget av bredde og folkesport er naturlig for Coop ettersom vi representerer 1,7 millioner medeiere over hele landet. Og det er ingen tvil om at våre medeiere er veldig glade i skisporten! Nå gleder vi oss veldig til flotte opplevelser i Oberstdorf, Planica og forhåpentligvis Trondheim, sier Stokke.
Kontakter
Bjørn Takle FriisKommunikasjonsdirektør
Tel:901 64 138bjorn.takle.friis@coop.noBilder

Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
Extra forventer å selge over én million jordbærkurver før 17. mai: - Dette er jo helt spinnvilt!16.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Coop opplever rekordstor etterspørsel etter jordbær i forkant av 17. mai, og Extra forventer å selge over én million kurver før nasjonaldagen. Totalt regner Coop med å selge 750 tonn jordbær til en verdi på nærmere 50 millioner kroner i mai.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom