Egmont rigger seg for fremtiden - skal bli nummer én i influencer-markedet

- Vi satser enda mer på det vi ser gir resultater. Blogg.no er Norges største breddenettsted for unge kvinner. Foreldre.no når omtrent alle norske foreldre og Egmont People har på kort tid etablert en knallsterk markedsposisjon, og leverer innsiktsbasert og målbart influencer-innhold både online og offline. Print vil fortsatt være en viktig og effektiv kanal som treffer målgruppen på en unik måte. Rundt dette bygger vi nå en kommersiell motor som gir enda mer fart og salgskraft, sier Morten Danielsen, kommersiell direktør i Egmont Publishing.
Egmont har siden høsten 2018 jobbet med en strategiprosess i kommersiell avdeling for finne oppskriften på fremtidens salgsmodell.
– Vi har snakket med og lyttet til kunder, partnere, konsulenter og konkurrenter, og diskutert hvordan Egmont skal bli en moderne og spennende mediepartner. Det har vært både lærerikt og morsomt, og gitt oss klare føringer for endringene vi må gjøre i egen organisasjon, sier Danielsen.
– Kundene sier at de får god service, men at vi nok har vært for opptatt av produktene våre og å vise alt vi kan. Ved å ha mer innsikt om, og være opptatt av hva som skaper verdi for kundene, skal vi bli en mer presis, relevant og effektiv mediepartner.
- Reklamemarkedet er jo i endring, og som en stor norsk medieaktør skal vi finne vår posisjon gjennom satsning på konsepter med Influencere, innhold og events som sentral del. Det rigger vi oss for nå.
Den vellykkede influencer-satsingen Egmont People blir selve kjernen i den nye kommersielle organisasjonen. Rundt vil de ha ettertraktede produkter som Klikk.no, Side2, Side3 og Blogg.no. Vi ser at People har lykkes med å nå attraktive målgrupper, både digitalt og gjennom offline kanaler som events og bøker.
– Kundene får innsiktsbasert, enkel og målbar tilgang på uttak som video, blogginnlegg, livesendinger, podkast, bøker, events og magasininnhold. Vi har realistiske mål om å ta nummer én posisjonen i vår del av bransjen. Det handler om å ta i bruk de fremste nye verktøyene, tenke nytt og ikke være redd for å feile, sier Danielsen.
Samtidig skal Egmonts ekspertise på salg og annonsering på print utvikles i en ny og spesialisert avdeling.
– Dette er viktige og effektive produkter som treffer målgruppene på en helt unik måte, og det er det et stort behov for. Print gir den ultimate brukeropplevelsen og utvikler seg jo også løpende, og vi skal fortsette å være best i klassen på print. Derfor samler vi kompetansen, og rendyrker salgsorganisasjonen i partnerskap med vårt heleide datterselskap Fagmedia, sier Danielsen.
Egmont har allerede etablert et felles salgsmiljø for digitale distribusjonsprodukter med TV2, og de to mediehusene har økt samarbeidet på større konsepter. Egmont vil fremover også knytte til seg flere eksterne norske miljøer med spisskompetanse på forskjellige områder innen digital markedsføring.
- Vi kan ikke være best på alt i en stadig mer komplisert bransje. I nisjene skal vi inngå partnerskap og tilføre kompetanse fra dem som er best. Dessverre krever denne endringen også at åtte gode medarbeidere er overtallige. Det er veldig tungt og det beklager vi. Samtidig ser vi at det er helt nødvendig for å sikre fremtiden.
Kontakt
Morten Danielsen, Direktør Kommersiell avdeling, tlf 938 62 953
Nøkkelord
Kontakter
Ann-Elise ErtesvågProsjektsjef
ann-elise.ertesvag@egmont.comBilder
Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
Hva er det Messi, Yamal og Ødegaard har til felles?11.4.2025 14:14:35 CEST | Pressemelding
Nå vil en av Norges største fotballprofil lære barn og ungdom de råeste triksene til proffene, med sin bokutgivelse «Fotballskills – lær deg proffenes beste triks og finter».
Ny innholdsansvarlig for magasinet Jakt11.4.2025 10:49:02 CEST | Pressemelding
Stian Valderhaug er ansatt som innholdsansvarlig for magasinet Jakt i Story House Egmont. Valderhaug har lang erfaring som magasinmaker, og kommer fra stillingen som digital redigerer i Klikk.
Bakeren og Kokken fortsetter å vokse – oppnår rekordomsetning i 20243.4.2025 09:17:29 CEST | Pressemelding
Bakeren og Kokken, som er ledende i Norden innen kjøkkenmaskiner, redskaper og interiør til kjøkkenet, oppnådde i 2024 sin høyeste omsetning noensinne og en kraftig økning i lønnsomhet. Omsetningen beløp seg til 966 millioner SEK (816), og driftsresultatet (EBITDA) til 42 millioner SEK (33)
Story House Egmont Norge tilbake med gode tall13.3.2025 09:00:00 CET | Pressemelding
Story House Egmont i Norge kan glede seg over et godt resultat for fjoråret. Resultatregnskapet for 2024 viser et overskudd (EBIT) på 34 mill. NOK.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom