Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenberg

Pris til Kirkens Bymisjon

Kirkens Bymisjon er vinneren av Cathinka Guldberg-prisen 2018. Prisen ble delt ut av statsminister Erna Solberg under Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenbergs festforestilling i Operaen søndag kveld.

Det er Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenberg som har opprettet prisen i forbindelse med 150 års-jubileet for at Cathinka Guldberg grunnla moderne sykepleie i Norge.

Kirkens Bymisjon er en verdig vinner. Det er få andre som gjør en så stor innsats for de aller svakeste i Norge. Fra oppsøkende kontakt og nærvær i rus- og gatemiljøene, til et bredt profesjonelt arbeid med helse- og omsorgstilbud til alle aldersgrupper. Bymisjonen forbindes med hjertevarme og høy kvalitet i Cathinkas ånd, sier administrerende direktør Vidar Haukeland i Diakonissehuset Lovisenberg.

Generalsekretær Adelheid Firing Hvambsal tok i mot prisen på vegne av Kirkens Bymisjon. Hun takket for prisen og uttrykte glede over at Kirkens Bymisjon mottar så mange fine tilbakemeldinger. Inntektene fra høstens tv-aksjon i NRK gikk til Bymisjonen.

Arrangementet i Operaen var avslutningen på jubileumsuken på Lovisenberg. Stiftelsen har denne uken åpnet en permanent museumsutstilling til minne om Cathinka Guldberg.

Om Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenberg

Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenberg
Lovisenberggaten 15A

22 35 83 00https://www.lovisenberg.no

Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenberg er en ledende diakonal stiftelse og har gjennom 150 år drevet ideell virksomhet i Oslo med fokus på sykepleieutdanning og helse- og omsorgstjenester. Stiftelsen har eiet og drevet aldershjem siden 1928. All verdiskaping i stiftelsen og i de virksomheter den har eierskap i brukes til å videreutvikle den ideelle virksomheten.

Følg pressemeldinger fra Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenberg

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenberg på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Stiftelsen Diakonissehuset Lovisenberg