Nå får du Coca-Cola® med bringebærsmak
Tidligere i år introduserte Coca-Cola både plantebaserte og økologiske drikker. Denne gangen er det de velkjente merkevarene som får nye og sukkerfrie smaker.
Coca-Cola med bringebærsmak
Høsten store nyhet er «Coca-Cola Raspberry uten sukker», der smaken av Coca-Cola kombineres med et hint av bringebær. – Vi jobber hele tiden med å tilby flere sukkerfrie varianter, og gleder oss til å lansere en Coca-Cola som nordmenn aldri har smakt før. I fjor ble Coca-Cola med sitron en stor suksess, og vi er sikre på at mange også vil like kombinasjonen med bringebær, sier Karen Huffman, Country Manager for Coca-Cola Norge.
Folkets Fanta-favoritt
I vår ble det holdt et Fanta-valg der norske forbrukere fikk bestemme høstens nye Fanta-smak. Resultatet ble gjensyn med en tidligere favoritt.
– Vi ville la folk være med og avgjøre hva vi skulle satse på. Vinneren ble «Fanta Strawberry & Kiwi», en smak som åpenbart har vært savnet av mange. Forskjellen nå er at vi lanserer den i sukkerfri utgave, forteller Huffman.
Nytt fra Urge og Sprite
90-talls helten Urge har mange trofaste fans. De kan nå glede seg til å sjekke ut nye «Urge Chill guarana» uten sukker. Klassikeren Sprite får også en ny sukkerfri smaksvariant med «Sprite Lemon Lime & Cranberry». – Det er spennende å fornye både internasjonale klassikere som Sprite og norske ikoner som Urge. Ved å introdusere nye smaker på våre kjente merkevarer er målet at enda flere skal finne en sukkerfri favoritt, avslutter Karen Huffman.
Nøkkelord
Bilder
Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
Ny kampanje fra Coca-Cola – tar utgangspunkt i norsk fredagsfavoritt2.10.2024 13:49:54 CEST | Pressemelding
Få elsker sin taco så høyt som oss nordmenn. Dette har Coca-Cola merket seg. Selskapet lanserer nå en ny kampanje – spesielt utviklet for Norge og Norden – der fredagstacoen står i fokus. «Where there are tacos, there’s Coca-Cola», sier selskapet selv.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom