Coop Mega-kunden kjøper mest økologi

-Coop Mega blir i kundeundersøkelser stadig oppfattet som bedre på økologi. Det er vi selvsagt kjempefornøyd med. Økologi er kommet for å bli, og Coop Mega skal være foretrukket blant kundene også i fremtiden, sier Daniel Kyrre Pedersen, kjededirektør i Coop Mega.
Coop opplever god vekst på økologiproduktene sine, og så langt i år slår de markedet.
-Vi ser at økologi stadig blir viktigere i flere varegrupper. Døla-isen er den nylanseringen som har gått best i butikkene så langt i år, tett fulgt av økologiske pinjekjerner som vokser med mer enn 40 prosent. Det er artig å se hvordan produktene trender, sier Pedersen.
Änglamark, Coops egen grønne produktserie med økologiske, miljø- og allergivennlige varer, er så langt i år utvidet med 24 produkter, og i september kommer det enda flere.
-Vi ser stor vekst i hverdagsprodukter som egg og melk, og det er her vi selger desidert flest varer. Den varen vi øker mest på så langt i år er faktisk økologiske gulrøtter, sier Pedersen.
Hos Coop Mega får medeierne 20 prosent bonus ved kjøp av Änglamark-produkter. Hittil i år har 160 000 kunder benyttet seg av tilbudet, og kundene har til sammen opparbeidet en medlemsbonus på nesten syv millioner kroner.
-Vi skal være best på økologi, og det er i våre butikker kundene plukker med seg flest økologiske varer. Bonusen gjør økologi til et reelt alternativ, sier Pedersen.
Kontakter
Silje Verlo AlisøyKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noBilder

Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Grillsesongen er i gang – her er årets grillnyheter fra Coop!25.4.2025 13:24:20 CEST | Pressemelding
Våren er i anmarsj og grillsesongen nærmer seg med stormskritt. Når solen titter frem og grillen endelig skal fyres opp igjen, er det mange som gleder seg til å prøve noe nytt. Coop utvider sitt allerede prisbelønte grillsortiment med en rekke spennende nyheter, utviklet med tanke på norske grillvaner og kundenes smakspreferanser.
Coop har benyttet feil emballasje på et mindre parti reddiker fra Italia. Produktet er fjernet fra butikkene.1.4.2025 18:40:16 CEST | Pressemelding
Et mindre parti italienske reddiker er solgt i emballasje merket Nyt Norge.
Extra: Kutter prisen igjen!31.3.2025 07:04:29 CEST | Pressemelding
Spinnvilt salg etter priskutt hos Extra – nå kommer det nye frukt- og grøntvarer på tilbud.
Extra feirer med 50 prosent priskutt på «Alltid 8»24.3.2025 07:00:55 CET | Pressemelding
Etter å ha mottatt Helse- og omsorgsdepartementets utmerkelse for sunnere kosthold, markerer Extra milepælen med et kraftig priskutt.
Rekordvekst for lavpriskjeden Extra21.3.2025 07:02:00 CET | Pressemelding
Coops lavpriskjede Extra økte markedsandelen med 0,6 prosentpoeng i 2024 og har aldri før hatt høyere omsetning enn i 2024.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom