Scandic blant Norges beste på kundeopplevelse

I dag kunne Scandic melde at hotellkjeden igjen befester sin posisjon på frokost med hele 10 fylkesvinnere i den anerkjente konkurransen Twinings Best Breakfast. Kåringen er kjent som det uoffisielle norgesmesterskapet i frokost. Nå er også de beste norske bedriftene på kundeopplevelse kåret, og Scandic havner på en solid 6. plass i tøff konkurranse med 110 merkevarer innenfor åtte ulike bransjer.
– Vi er svært stolte over å havne på en 6. plass i en kåring blant de største bedriftene i Norge på tvers av bransjer. Service er vår lidenskap, og det faktum at vi har blitt evaluert av norske kunder betyr mye. I Scandic arbeider vi hver dag for å skape de beste hotellopplevelsene, og da er det ekstra stas med en slik anerkjennelse, sier administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold.
Gode hotellopplevelser for alle
Scandic er opptatt av å skape gode hotellopplevelser, og en helt sentral del av dette arbeidet er å gjøre hotellene tilgjengelig for alle. Scandics tilgjengelighetsstrategi ble tidligere i år kåret til verdens mest innovative tilgjengelighetsprosjekt. Scandic er den første hotellkjeden i verden som har en egen tilgjengelighetsstandard, laget for å kunne gi gjester med spesielle behov et høyt servicenivå. Tilgjengelighetsstandarden omfatter hele Scandics tilbud og er en integrert del av alle produkter og tjenester på hotellene.
Hos Scandic står alltid hotellgjesten i fokus. Derfor har hotellkjeden også bransjens største lojalitetsprogram, Scandic Friends, som nådde over to millioner medlemmer i fjor. I undersøkelsen utført av KPMG er helhetlige og personaliserte kundeopplevelser en forutsetning for å bli fremtidens vinnere innen reise og hotell.
– En viktig målsetning for Scandic er å skape fantastiske hotellopplevelser for alle, og som den største hotellkjeden i Norden har vi mulighet til å bidra til positiv forandring i hele bransjen. Med vårt lojalitetsprogram får vi i tillegg sjansen til å skape skreddersydde og unike kundeopplevelser og tilby et bedre tilbud og mer personlig service hver dag, sier Steen-Mevold.
Nøkkelord
Kontakter
Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør Scandic Hotels Norge: +47 951 79 390, SveinArild.Mevold@scandichotels.com
Kristian Røise Dahl, PR- & kommunikasjonsrådgiver Scandic Hotels Norge: +47 958 41 992, KristianRoise.Dahl@scandichotels.com
Bilder



Om Scandic Hotels
Scandic er den største hotellkjeden i Norden med 16 000 medarbeidere og med et nettverk av nærmere 280 hoteller fordelt på cirka 55 000 hotellrom i drift eller under utvikling i seks land. Scandic Friends er Nordens største lojalitetsprogram innen hotellbransjen. En ansvarsfull drift er en del av Scandics DNA. Scandic er børsnotert på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com
Følg pressemeldinger fra Scandic Hotels
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandic Hotels på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Scandic Hotels
Scandic lanserer nytt hotellvaremerke18.2.2020 07:45:55 CET | Pressemelding
Med Scandic GO vil Scandic tilby et nytt konsept i det voksende økonomisegmentet. Ambisjonen er å etablere et sterkt nærvær i de største byene i Norden.
Scandics norgessjef til toppjobb i konsernet22.11.2019 08:45:09 CET | Pressemelding
Etter 9 år som sjef for Scandic Hotels Norge, rykker Svein Arild Steen-Mevold opp som ansvarlig for utvikling av hele konsernets hotellportefølje. Som Chief Portfolio Officer skal han styrke hotellkjedens vekst i Norden og Europa forøvrig.
Kåret til Norges beste frokost for 13. gang10.10.2019 19:06:07 CEST | Pressemelding
I dag ble det klart at frokosten på Scandic Nidelven for 13. gang er kåret til Norges aller beste. Hotellet gikk til topps foran mer enn 400 hotellfrokoster i den anerkjente kåringen Twinings Best Breakfast, også kjent som det uoffisielle NM i frokost.
Trygghet for ansatte på Nordkapp20.6.2019 18:00:14 CEST | Pressemelding
Nordkapp kommune har i dag vedtatt ny områderegulering for Nordkapp. Reguleringen innebærer at kommunen får større styring med arealbruken på platået. Nordkapp kommune har brukt tre år på å behandle planen.
Kampen om Nordkapp: Behov for å rydde i fakta17.6.2019 14:41:18 CEST | Pressemelding
De siste dagene har flere riksmedier omtalt områdereguleringen på Nordkapp. Kommunens politikere har utvilsomt all nødvendig informasjon om saken, men vi ser at nye debattanter ikke har oppfattet alt presist. Dette er hva handler saken om:
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom