Norges beste grillmat

Under NM i Kjøttprodukter i regi av Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund 3. mai, ble det klart hvem som selger den aller beste grillmaten i Norge. Coop er nok en gang best i bransjen, og stakk av gårde med den gjeve prisen «Norges beste grillserie» med den nye serien Grill Perfekt Street food. Norges beste grillpølse kommer også fra Coop! Hele 11 gull, 7 sølv og 10 bronsemedaljer fikk Coop, hvorav de fleste for produkter i serien Grill perfekt, og den nye serien Grill Perfekt Street food.
– I de to foregående NM har vi gjort storeslem, og at vi også denne gangen når opp og får beste grillserie er helt fantastisk. Det er utrolig inspirerende at vi premieres for de nye produktene våre i Street food, og spesielt den nye trendsmaken Black garlic. Allikevel er det nok «rosinen i pølsa» at vår Coop grillpølse ble kåret til Norges beste. Det gjør dagen fullkommen, sier Hege Berg-Knutsen, som er sjef for egne merkevarer i Coop.
Til sammen 330 grillprodukter, hvorav 155 pølser, 45 forskjellige burgere, samt 130 typer grillkjøtt konkurrerte om de gjeve prisene.
– Jeg tror Coops grillserien har slått an både hos eksperter og forbrukere fordi vi benytter råvarer av høy kvalitet, og fordi serien tilrettelegger for et perfekt grillmåltid, sier Berg-Knutsen.
Coops Grill Perfekt serie inneholder kun kjøtt fra den norske bonde, og sammen med Fatland har Coop blant annet lansert en helt ny og trendy smak – «Black garlic» - som tydelig slo an hos dommerne. Her ble det gullmedaljer både for fårefilet, entrecote og svinefilet med black garlic marinade. Det er Fatland Gruppen som produserer de aller fleste produktene som ble tildelt medaljer, og årets NM er en bekreftelse på at egne merkevarer holder meget høyt kvalitetsnivå.
– Dette viser hvor gode vi blir i et tett og nært samarbeid med våre leverandører og deres partnere. Nå skal vi la hele det norske folk bli kjent med våre mange nye og flotte produkter, og gleder oss til å grille perfekt i sommer også, sier Berg-Knutsen, som deler æren med mange gode kolleger, Fatland og Den Stolte Hane (3 medaljer) som er Coops leverandører.
10 på topp på grillen:
• Grillpølser – 69 %
• Burger – 56 %
• Svinekoteletter/sommerkoteletter – 52 %
• Ferdigmarinerte/krydrede grillprodukter – 41 %
• Kyllingfilet – 40 %
• Grønnsaker/vegetarmat – 38 %
• Spesialpølser – 37 %
• Svinebiff/filet – 35 %
• Biff av storfe – 35 %
• Rød fisk – 30 %
Kilde: Grillundersøkelsen er utført av analyseinstituttet YouGov for Matprat i juli 2016. 1006 personer fikk spørsmål om hvilke råvarer de pleier å grille.
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder

Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
Extra forventer å selge over én million jordbærkurver før 17. mai: - Dette er jo helt spinnvilt!16.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Coop opplever rekordstor etterspørsel etter jordbær i forkant av 17. mai, og Extra forventer å selge over én million kurver før nasjonaldagen. Totalt regner Coop med å selge 750 tonn jordbær til en verdi på nærmere 50 millioner kroner i mai.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom