Vi lanserer Nora - vår nye digitale hjelper på kredinor.no

– Vi har som ambisjon å lede an i utviklingen innenfor robotisering, sier Siri Jensen som er ansvarlig for robotiseringsprogrammet i Kredinor. – Chat er en kanal som er i rask vekst, og for oss er det naturlig å bruke det nyeste innenfor kommunikasjonsteknologi for å tilpasse oss og være der hvor vi treffer sluttkunden.
I tillegg til økt kundetilfredshet vil chatroboten bli viktig i arbeidet med å kartlegge behov for informasjon og kundeatferd knyttet til inkasso og betaling. Basert på innsikten det gir kan vi videreutvikle Nora slik at flere av kundene får den hjelpen de trenger – der og da.
–Vi er veldig glade for å tilby en chatløsning på kredinor.no, sier Ingjerd Thurmer, markedssjef i Kredinor. – Gjennom Nora blir vi tettere på gjennom en ny kanal. For kundene av våre oppdragsgivere vil den være spesielt kjærkommen, fordi noen vegrer seg for å ringe oss. Nora er online hele døgnet og kombinasjonen av gode svar og guiding inn på Min side, er spesielt bra. Vi håper og tror at Nora vil gi positive kundeopplevelser for våre sluttkunder, sier Ingjerd Thurmer.
Kunstig intelligens som blir smartere over tid.
Denne chatroboten, eller chatbot løsningen er en teknologi som består av kunstig intelligens som utvikles i takt med bruken. Over tid vil Nora programmeres til å svare på et større spekter av spørsmål, og vi lærer hvordan vi kan bli enda bedre på å hjelpe våre kunder.
–Jo flere som bruker Nora jo bedre blir hun til hjelpe dem som spør, sier Siri Jensen. – Vi sørger for å kombinere ny teknologi med de aktive brukerne. Chatløsningen videreutvikles derfor løpende slik at Nora svarer mer og mer presist ut fra spørsmålene til dem som bruker den, sier Siri Jensen.
Markedets beste kundeservice
Frem til lansering vil Nora utvikles i samarbeid med vår kundeservice som håndterer 3-4000 samtaler på telefon med sluttkunder hver dag. De vet hva kundene lurer på og kan planlegge svar eller videre guiding slik at Nora vet hva hun skal gjøre når spørsmålene kommer. På en skala fra 1 til 6 har vår kundeservice en snitt kundetilfredshet (KTI) på 5. Etter lansering vil Nora bli en bidragsyter til å opprettholde dette gode nivået på kundetilfredshet blant de som er i kontakt med oss.
Raskere betaling
Gjennom tilgjengelighet og god dialog har Kredinor blant markedets høyeste løsningsgrad. Nora vil lære seg hvordan vi best kan hjelpe våre sluttkunder med å betale. Det å være tett på kundene er også ofte utslagsgivende for at betalingen kommer raskere, for eksempel gjennom vår egen betalingsløsning Betal nå på kredinor.no som ikke krever innlogging.
Kredinor lanserte sine første automatiserte prosesser i desember 2016, og har nå flere roboter "i arbeid" med rutineoppgaver hvor det ikke er menneskelig kontakt. Chatroboten Nora er den første roboten som kan erstatte menneskelig kontakt.
–Nora vil kunne si hei til deg på kredinor.no fra januar 2018, avslutter Ingjerd Thurmer, markedssjef i Kredinor.
Nøkkelord
Kontakter
Barbro HagenDirektør prosjekt og utvikling
Tel:+47 415 59 602Barbro.Hagen@kredinor.noIngjerd ThurmerMarkedssjef
Markedssjef med ansvar for intern og ekstern kommunikasjon i Kredinor.
Bilder


Lenker
Om Kredinor
Kredinor er Norges største inkassoselskap målt i antall saker, med en omsetning på omkring 700 mill kroner. Vi leverer løsninger innenfor fakturaservice, inkasso og porteføljekjøp. Selskapet ble etablert i 1905 og har rundt 540 medarbeidere fordelt på hovedkontoret i Oslo og ni avdelinger i hele Norge. Kredinor ble nylig etablert i Norden gjennom Kredinor A/S i Ballerup utenfor København med om lag 40 ansatte og vil fra 2. januar 2018 være operative gjennom vårt selskap Kredinor AB med 25 ansatte i Stockholm.
I Norge mottar Kredinor 2,1 millioner saker til behandling i 2017, noe som utgjør en markedsandel på 25%. I tillegg administreres om lag 8,0 millioner fakturaer for oppdragsgivere som overlater hele verdikjeden fra faktura til betaling til Kredinor. Innenfor Porteføljekjøp håndterer Kredinor utestående krav til en verdi av om lag 3 milliarder kroner. Selskapet har spesialisert seg på inkasso og betalingsoppfølging innenfor bransjene energi, bank og finans, handel og service, telecom, parkering og offentlig sektor. Kredinor er et et samvirke hvor verdier deles gjennom utbytte til våre oppdragsgivere som også er våre medlemmer og eiere. Kredinor skal være best innenfor sine markedsområder gjennom å sørge for høy løsningsgrad, god tilgjengelighet, service i særklasse, ny teknologi - gjennom for eksempel robotisering - og god behandling av sluttkundene.
Følg pressemeldinger fra Kredinor
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kredinor på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Kredinor
Snuoperasjonen for norsk økonomi er godt i gang10.2.2025 10:46:04 CET | Pressemelding
Kredinorbarometeret, som kombinerer makroøkonomiske variabler og inkassodata fra Kredinor, viser en tydelig bedring for norske husholdninger. Fremgangen forventes å fortsette i år.
Kredinor AS: Resultat for fjerde kvartal 20243.2.2025 10:10:00 CET | Pressemelding
(Oslo, 3. februar 2025) Den positive utviklingen i Kredinor AS fra andre og tredje kvartal, fortsatte i fjerde kvartal 2024. Totale inntekter korrigert for revaluering var høyere enn i fjerde kvartal 2023 og trenden med økende CMS-inntekter fortsatte, med en økning på 16% sammenlignet med fjerde kvartal året før.
Norske bedrifter: Flere inkassosaker enn før pandemien10.12.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Antallet inkassosaker mot norske bedrifter er nå flere enn før pandemien. Sammenlignet med samme periode i fjor er økningen i antall saker 6 % og siden slutten av 2019 har antallet inkassosaker samlet gått opp med 5 %, etter en kraftig nedgang under pandemien.
Kredinor AS: Resultat for tredje kvartal 202421.10.2024 08:40:00 CEST | Pressemelding
(Oslo, 21. oktober 2024) Den positive utviklingen i Kredinor AS fortsatte i tredje kvartal. Totale inntekter endte på MNOK 375,5 og EBT korrigert for nedskrivninger ville vært MNOK 9,6.
Nye inkassotall: Norsk økonomi ved et vippepunkt25.9.2024 07:21:23 CEST | Pressemelding
Nye inkassotall fra Kredinor viser fortsatt stor usikkerhet i norsk økonomi. Det er bedring i inkassotallene gjennom sommeren, men det er usikkert om dette skyldes sesongvariasjoner eller om det representerer en varig endring i økonomien.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom