15.000 kunder i Europa har forhåndsbestilt ID.3 1ST

Det er stor interesse for Volkswagens ID.3 1ST i Europa. Siden åpningen av forhåndsbestillingen den 8. mai 2019 i 29 land samtidig, har nå over 15.000 forhåndsbestillinger kommet inn.

Stor interesse for nye ID.3 1ST

Det totale volumet fra fabrikken for denne begrensede serien ID.3 1ST er satt til 30.000 eksemplarer. Mer enn 15.000 kunder i Europa har så langt forhåndsbestilt bilen.  Markedene med flest forhåndsbestillinger er Tyskland, Norge, Nederland, Storbritannia og Sverige.

- Norge regnes som et av de viktigste markedene og vi har fortsatt mye ledige plasser i vårt system for forhåndsbestilling, sier Harald Edvardsen-Eibak, direktør Volkswagen i Norge. Alle som forhåndsbestiller, vil sikre seg å være blant de første til å få levert en ID.3 1ST til Norge, tilføyer Edvardsen-Eibak.

Det kom inn over 10.000 forhåndsbestillinger totalt i løpet av det første døgnet etter at Volkswagen åpnet for forhåndsbestillinger av nye ID.3 1ST i 29 land samtidig. Startskuddet gikk på et eget arrangement i Berlin hvor en kamuflert ID.3 1STble vist.

Mer om forhåndsbestillingen

På Volkswagens nettside (https://www.volkswagen.no/elbil/no/id-modellserien/id.html) kan interesserte forhåndsbestille bilen. Beløpet er på 10.000 kroner, og refunderes i sin helhet dersom man ønsker å kansellere forhåndsbestillingen. Antall biler er begrenset. Så lenge løsningen er åpen er det fortsatt mulig å sikre seg en forhåndsbestilling som gir rett til bestilling av bil med produksjonsplass.

En forhåndsbestilling betyr i praksis muligheten til å bestille spesialmodellen ID.3 1ST med produksjonsplass for levering til Norge fra midten av 2020. Dermed får man sikre seg et av eksemplarene fra den aller første og begrensede serien av nye ID.3.

Volkswagens helt nye nettside om ID. (https://www.volkswagen.no/elbil/no.html) vil alltid ha siste oppdaterte informasjon om ID. Det er opprettet en egen side for relevante spørsmål og svar om forhåndsbestillingen (https://butikk.vw.no/ofte-stilte-sporsmal).

Spesialmodellen ID.3 1ST

Produksjonen av ID.3 1ST starter opp i november 2019 og utleveringer starter i midten av 2020. Spesialmodellen Volkswagen ID.3 1ST vil leveres med et batteri med 58 kWh nettokapasitet (62kWh brutto) og med en estimert rekkevidde på inntil 420 km målt etter den nye WLTP-testsyklusen. Det er forventet at det er denne varianten som blir volummodellen av ID.3.

ID.3 1ST blir en spesialmodell ferdig spesifisert i tre ulike utstyrsversjoner, skreddersydd for det norske markedet. Fire farger blir tilgjengelig. Alle utstyrsversjonene er riktig utstyrte modeller for Norge.  ID.3 Plus får i tillegg IQ Light (oppgraderte LED-lys), samt to-farget eksteriør og andre interiørdetaljer. For ID.3 Max følger panorama glasstak og innovative løsninger som AR (augmented reality) head-up display med.

Harald Edvardsen-Eibak, direktør Volkswagen.
ID.3 1ST

Volkswagen er Norges mest kjøpte bilmerke, og det for niende året på rad i 2018. Volkswagen har modeller for enhver smak, og ligger helt i tet når det gjelder teknologi, sikkerhet og miljø. Volkswagen er ledende på ladbare biler i Norge med sine elbiler og ladbare hybrider. Globalt skal Volkswagen bli verdensledende innen elektrisk mobilitet, med en produksjon på en million elbiler fra 2025.