Scandic Hotels

Utfordrer egne hotelldirektører på FNs tilgjengelighetsdag

Del
Lørdag 3. desember er FNs internasjonale dag for funksjonshemmede. Scandic Hotels ser at tilgjengelighet er et økende behov for mange av hotellgjestene. De utfordrer nå flere av sine egne hotelldirektører til å teste eget hotell i rullestol.

– I Scandic ser vi at tilretteleggelse for ulike typer funksjonsnedsettelse er et behov blant alle segmenter av våre gjester. Vi tar det på alvor. Ingen skal snu i døren fordi de ikke tåler frokosten som serveres eller at rommene er utformet på en måte som gjør det ubekvemt å bo her. Scandic er for alle, sier administrerende direktør for Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold. 

For å holde seg på tå hev har Scandic gitt flere hotelldirektører i kjeden en utfordring.

– Vi har utfordret flere av hotelldirektørene til å teste eget hotell i rullestol gjennom en hel dag slik at de får førstehåndserfaring med hva som fungerer og hvilke utfordringer man støter på som rullestolbruker ved hotellene. Dette gjør vi for å kontinuerlig bli bedre og se alles behov, sier Steen-Mevold.


Unik tilgjengelighetsstandard som gjelder for alle 

Tilgjengelighetsambassadør i Scandic Hotels, Magnus Berglund, mener det er viktig å vise gjester og øvrige aktører hvordan man kan jobbe med tilgjengelighet.

– Det som kanskje skiller måten vi jobber med dette på er at vi ønsker å dele vår kunnskap og erfaring med andre. Derfor har vi blant annet gjort vårt omfattende e-læringsprogram om tilgjengelighet og funksjonsevne tilgjengelig for alle på våre nettsider. Vi har også laget en sjekkliste på 135 punkter som vi kaller Scandics tilgjengelighetsstandard, sier Berglund. 90 av disse punktene er obligatoriske for alle hoteller, men for nyrenoverte hoteller og nye hoteller gjelder alle 135 punkter. Dette gjør Scandic unikt i verdenssammenheng.

I fjor vant hotellkjeden pris for sitt arbeid under World Responsible Tourism Award. De har også holdt innlegg i både EU og FN hvor de har fortalt om sitt tilgjengelighetsarbeid og delt av sin kunnskap.

Kontakter

• Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør, Scandic Norge: +47 951 79 390
• Magnus Berglund, tilgjengelighetsambassadør i Scandic, +46 70-97 35 077
• Kristian Røise Dahl, PR- og kommunikasjonsrådgiver, Scandic Norge: +47 95 84 19 92, KristianRoise.Dahl@scandichotels.com

Bilder

Last ned bilde
Last ned bilde
Servicehunden Dixie og Magnus Berglund.
Servicehunden Dixie og Magnus Berglund.
Last ned bilde
Last ned bilde

Om Scandic Hotels

Scandic Hotels
Scandic Hotels
Karenslyst Allé 11
0278 Oslo

+47 922 11 936http://scandichotels.no

 

Scandic er markedsleder i den nordiske hotellbransjen med nesten 44 000 hotellrom fordelt på nær 230 hoteller i sju land. Kjedens lojalitetsprogram, Scandic Friends, er Nordens største lojalitetsprogram i hotellbransjen med sine 1,7 millioner medlemmer.

Følg pressemeldinger fra Scandic Hotels

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandic Hotels på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Scandic Hotels

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye