Norges Bowlingforbund (NBF)Norges Bowlingforbund (NBF)Norges Bowlingforbund (NBF)

13-årige Madelen, fra Molde, er i ledelse på global leaderboard i bowling!

Madelen Thorsrudhagen Danielsen, Molde BK.

Kegel Specto er et Lidar basert måle- og testutstyr som kan vise opp til 40 forskjellig faktorer fra et  bowlingkast. Dette gjør det til et fantastisk verktøy for utvikling av bowlerens tekniske kvaliteter og brukes vanlig til utvikliing av spillere med mer erfaring og landslagsspillere.

MenKegel Specto er ikke bare et verktøy for testing og måling av tekniske kvaliteter for de aller beste spillerne.

I den personlige appen har utviklerne skapt et univers som inkluderer gamefiserte øvelser og konkurranser på forskjellige vanskelighetsnivåer.
I universet Specto Challenge finner vi  Speed Ladder som går ut på å spille med så lik hastighet som mulig i hvert kast.
Hastigheten måles akkurat når spilleren slipper kula i begynnelsen av banen.

Og det er i øvelse Speed Ladder som Madelen har vist seg ustoppelig.
Alle som noen gang har spilt bowling vet at det tar ikke så mange serier, eller ruter for noen, innen det begynner å bli vanskelig å gjøre samme kast om og om igjen.
Madelen klarte den fantastiske bragden av å spille nesten 18(!) serier, noe som normalt tar 2,5-3 timer for en erfaren sportbowler som er for seg selv på banen, med en hastighet ved slippet som var innenfor 2 km/h margin.
Prøv det i en annen idrett!
Repeter samme hastighet i en golfsving i 2-3 timer så skjønner dere kanskje prestasjonen!
Og i golf står man stil når man svinger. Legg nå på 5 steg i en ansats også...
Når vi også tar innover oss at hun spiller bowling med en moderne 2-hånds teknikk så skjønner vi raskt at det er den nye generasjonen bowlere som gjør seg synlig!
Hvilken fantastisk talent Madelen er!

Les mer omKegel Specto Universet og hvordan SportBowling miljøet kan presentere statistikk, ranking og andre detaljer på en helt ny måte og samtidig tliby en helt ny gamefisert verden for alle andre i bowlingmilljøet!

Madelen Thorsrudhagen Danielsen, Molde BK.
Madelen topper listen - bilde fra app.
Madelen topper listen - fra web.

Kongepokal tildelt ny generasjon spillere i utsatt Bowling-NM19.10.2020 14:03:53 CEST | Pressemelding