FINN lanserer helt ny brukeropplevelse på alle mobile flater

− Vi er midt oppe i den største endringen i brukermønstre FINN har opplevd noen gang. Vi svarer på det ved å gjøre den største endringen vi har gjort på plattformen siden FINN ble etablert i år 2000, sier Dag Olav Norem, produktdirektør for brukeropplevelse i FINN.
Personlig opplevelseOverordnet består den nye brukeropplevelsen av tre deler. En forside som holder deg oppdatert (FINN-strømmen), en venstremeny hvor man kan lete etter det som finnes på FINN og en høyremeny hvor dine funn og lagrede søk ligger.
FINN-strømmen er en av de mest spennende nyhetene i den nye brukeropplevelsen. Den er det første du møter når du åpner FINN på en mobiltelefon, og gjør siden hurtigere og mer tilpasset til det du leter etter. Den gir blant annet raskere tilgang til nye annonser som matcher dine lagrede søk
− Vi har kombinert det ypperste fra velkjente brukeropplevelser fra aktører som er langt fremme på området og kombinert det med det beste fra vår egen plattform. Selv om dette er en stor endring tror vi brukerne vil kjenne seg raskt igjen og kunne ta nye FINN i bruk umiddelbart, sier Norem.
En personlig opplevelse har vært sentralt i utviklingen. Den får man best om man logger inn, men man er ikke avhengig av dette for å få en god opplevelse. FINN vil for eksempel uansett huske det du sist søkte etter og gi anbefalinger basert på hva andre brukere har søkt etter.
Et sømløst FINN
− Vi jobber med å skape en helt sømløs opplevelse på tvers av alle plattformer brukerne våre benytter seg av i hverdagen. I dag kan en bruker favorittmarkere en annonse på PCen og enkelt få opp denne igjen på mobilen eller nettbrettet. Det samme gjelder lagrede søk. Vi følger brukerne fra enhet til enhet, enten det er fra PC til mobil eller motsatt, sier Norem.
Raskere og enklere
Målet med de nye mobilproduktene er å få brukerne til å synes det er gøy å svippe innom når man har noen minutter til overs. For å gjøre det har vi gjort det lynraskt å finne frem til det man ønsker. Navigasjonen hentes raskt og enkelt frem i sidemenyen, hvor søk, navigasjon og for eksempel valg av markedsplass gjøres. Dessuten skjer det mye i bakgrunnen som man ikke merker, blant annet lasting av bilder og annonser.
− Vi har utviklet appene og mobilsidene slik at en FINN-bruker skal kunne finne frem umiddelbart. For eksempel ser vi for oss at en bruker lurer på hvilke leiligheter som er til salgs i et område, og lynraskt finner frem til relevante boliger til rett pris og størrelse med noen få sveip med tommelen, sier Arnstein Teigene, produktsjef for apps i FINN.no.
Nyheter på løpende båndFremover vil vi arbeide hardt med å integrere stadig flere funksjoner og tjenester på mobilsidene og i appene. Noe av det vi kommer til å satse på er annonseinnlegging, stadig mer personlig og skreddersydd innhold, push-varsling og en enda mer sømløs opplevelse, sier Norem.
Appene kan lastes ned ved å besøke nyapp.finn.no
De nye mobilsidene finner man på m.finn.no
Nøkkelord
Kontakter
Kristine Eia KirkholmPR- og informasjonssjef
Tel:+47 932 47 875kristine.eia.kirkholm@finn.noBilder
Om FINN.no
Vi er der for deg når du skal selge boligen din, når du er på jakt etter en pent brukt sofa, når du er moden for et karriereskift, hvis du finner ut at du vil bytte bil, reise på ferie eller leie hytte til påsken; vi er der for de fleste anledninger.
FINN er Norges største markedsplass, og skal du kjøpe eller selge, stort eller smått, så er FINN stedet.
Vil du vite mer om menneskene bak produktet FINN, og litt om hva vi driver med, så besøk oss gjerne på vår inspirasjons- og innholdsside FINNspirasjon, eller på Jobbifinn.finn.no.
Har du spørsmål om data, tall eller innsikt fra FINN? Send en henvendelse til presse@finn.no (i helger og ferier er det dessverre ikke sikkert vi rekker å besvare alle henvendelser).
Følg pressemeldinger fra FINN.no
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra FINN.no på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra FINN.no
Disse bruktbilene øker mest i verdi22.5.2025 10:27:13 CEST | Pressemelding
FINN motors månedsrapport for april: Diesel- og bensinbiler blir stadig dyrere, mens prisene på populære elbiler fortsetter å gå ned.
Endringer på FINN – dette betyr det for deg!12.5.2025 13:08:41 CEST | Pressemelding
Schibsted Marketplaces, eier av FINN.no, har endret navn til Vend. Dette betyr det for deg som FINN-bruker.
Brennhett marked for brukte bunader7.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
- Skal du selge eller kjøpe kan du gjøre et bruktkupp nå, sier kommunikasjonssjefen.
Stillinger innen forsvar og militær med sterk økning6.5.2025 08:04:17 CEST | Pressemelding
Vi ser effekten av økte investeringen innen forsvaret på stillingsmarkedet, samtidig fortsetter den negative utviklingen innen bank og økonomi.
Stor nedgang i USA-interesse, mens Norge utfordrer Spania2.5.2025 11:52:52 CEST | Pressemelding
Ferske tall fra FINN reise viser endringer i nordmenns ferieplaner.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom