Coca-Cola sine september-lanseringer – fortsatt fokus på god smak og lavkaloriinnhold

September er et av tre årlige lanseringsvinduer for dagligvarebransjen i Norge. Coca-Cola benytter anledningen til å introdusere tre nye drikker for alle som liker å slukke tørsten med fruktige og friske smaker.
Nye Sprite – smak av mynte, og 30 % mindre kalorier
Nye Sprite Mynte tar utgangspunkt i den klassiske, populære Sprite-smaken av sitron, og gir den et hint av mynte. Denne kombinasjonen gir en forfriskende og herlig smak.
– Det er imidlertid søtningen med ekstrakt fra Stevia-planten som gjør at Sprite Mynte får 30 % mindre sukker og kalorier sammenlignet med originalen, og kun inneholder 28 kilokalorier per 100 ml, kan Karen Huffman fortelle.
– Vi fortsetter dermed innovasjonstakten på drikker med færre kalorier. Kombinasjonen av herlig smak og mindre kalorier har gjort Sprite Mynte til en vinner i andre land. Vi gleder oss til at det norske publikummet skal få smake Sprite Mynte. Jeg er sikker på at den vil falle i smak, fortsetter Huffman.
Fokuset på vann med herlig smak fortsetter
I mai gjennomførte Coca-Cola en relansering av vannmerket Bonaqua. Denne innebar nye smaker, nye flasker og nytt design, og førte til et vannmerke med det bredeste utvalget av vann med smak i Norge. Nå forsterkes tilbudet ytterligere.
– Den ene nyheten er Bonaqua plus, med kullsyre, vitamin B3 og smak av pære og melisse. Den har en frisk og nydelig smak og har vært en suksess i Sverige, hvor den har blitt den mest populære Bonaqua-varianten. Vi er sikre på at den vil bli godt mottatt her til lands også, sier Karen Huffman.
– Samtidig lanserer vi en annen Bonaqua med smak av mango og te. Den kommer i en praktisk flaske med sportstut, og er uten kullsyre. Også her har vi høye forventninger til mottakelsen, våre smakstester viser at denne smaken både oppfattes som «fresh» og «naturlig», avslutter Karen Huffman i Coca-Cola Norge.
Nøkkelord
Bilder




Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom