Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Karl Lagerfeld designer for Coca-Cola

Del
Coca-Cola light tar et langt steg inn i moteverdenen denne våren: Nå lanseres den andre flaskekolleksjonen designet av ikonet Karl Lagerfeld. Det spesielle samarbeidet mellom Karl Lagerfeld og Coca-Cola har resultert i tre nye, eksklusive designflasker i aluminium for Coca-Cola light.

Coca-Cola light Limited Edition Collection by Karl Lagerfeld er spesialdesignet for å være et perfekt accessoar for motebevisste kvinner i hele Europa. I Norge kommer ‘Coca-Cola light Limited Edition Collection by Karl Lagerfeld’ til å være å få fatt i på eksklusive, spesielt utvalgte events.

Lagerfelds signaturelementer
Den spesielle flaskekollekjonen er både tøff, moderne og svært lett å kjenne igjen. Karl Lagerfeld har brukt mange av sine signaturelementer når han har designet de spesielle flaskene – grafiske elementer, kontrasterende sort og hvitt, og rene linjer som brytes med farge eller detaljer.

Lagerfeld selv henviser til den ene, første flasken han designet i 2010:

– Jeg elsket den flasken, og det vi gjorde i fjor, men nå var det tid for en ny. Og ikke bare én, men tre, sier Lagerfeld, før han fortsetter:

– Nå elsker jeg det vi har gjort i 2011 enda mer. Jeg er henrykt over dette samarbeidet, og det resultatet som nå lanseres.

  COCA-COLA LIGHT LIMITED EDITION COLLECTION BY KARL LAGERFELD’
I designarbeidet med kolleksjonen har Karl Lagerfeld blitt inspirert av Coca-Cola light sin ‘lighter approach to fashion’. I tillegg har han fanget inn personlighetene til de tre Coca-Cola light jentene/dukkene Bernadette, Eleanor og Irene som skal fronte flaskekolleksjonen i tiden fremover, i hver av de tre flaskene.

Designet på den første flasken er både romantisk og moderne, og består av et polka dot-mønster i børstet metall oppå en glossy, hvit bakgrunn. Den andre flasken er ekte fashion, med grafiske, rosa linjer som omkranser hele flasken. Den tredje flasken er for rockejentene, med et hardere, mer dramatisk uttrykk, og har et tøft naglemønster.

DET ULTIMATE ACCESSOARET
Felles for designet på alle de tre flaskene, er at det også innehar Karl Lagerfelds berømte og lett gjenkjennelige silhuett. Dette, det at flaskene nummereres 1til 3, og at de ikke er i vanlig salg, gjør flaskene til et “must have” samleobjekt for mange.

FOR DEM SOM ‘LOVE IT LIGHT’
I tillegg til å ha designet flaskene, har Karl Lagerfeld – allerede en velrenommert fotograf i motebransjen – selv tatt bildene til kampanjen for Coca-Cola light, med supermodellene Coco Rocha, Heidi Mount and Jeneil Williams. På samme måte som med flaskene, har disse tre modellene hver sin distinkte, egenartede look som harmonerer bra sammen.

Karl Lagerfeld er godt fornøyd med hvordan kampanjen ble seende ut, og forklarer: – Det er morsomt for meg, siden jeg elsker konseptet, og som alle vet drikker jeg kun Coke light – ikke noe annet – natt og dag. Det var utelukkende en glede å gjøre en kampanje med mennesker jeg liker, for et produkt jeg elsker.

Det planlegges allerede flere aktiviteter for å feire det moteriktige designsamarbeidet videre; fans av både Coca-Cola light og Lagerfeld kan vente i spenning.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Coca-Cola light i Norge :
Eirik Sverrisson, Brand Activation Manager
tel. + 47 40 63 55 07 / esverrisson@eur.ko.com


International credits:
Creation, artistic direction, production of the project and advertising campaign by Wolkoff et Arnodin.

Coca-Cola light is a registered trademark of The Coca-Cola Company

Bilder

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog

+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon.

Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye