Vårens drikkenyheter fra Coca-Cola og Burn

– Coca-Cola jobber ut fra en strategi om å tilby stadig flere drikkevarer med få eller ingen kalorier, og det ser vi på mange av vårens nyheter, sier Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
Bonaqua er årets storsatsning
Den store nyheten er Bonaqua som kommer med nytt design, mindre flaske og flere nye smaker. Frukt-i er et helt nytt konsept fra Bonaqua med juice og fruktpuré, som kommer med de to sommerlige smakene Bringebær-Sitron og Appelsin-Mango.
Bonaqu Pluss inneholder vitaminer og ble forhåndslansert i utvalgte butikker i fjor, med smakene Fersken-Aloe Vera og Blåbær-Honning. De har på kort tid blitt et populært tilskudd til Bonaquaporteføljen, og i mai blir de tilgjengelig for alle utsalgssteder.
Mindre sukker og kalorier
Denne våren er det også flere produkter, både nye og gamle, som får mindre sukker.
Coca-Cola life ble lansert i fjor, som den den første colavarianten med stevia-ekstrakt. Nå har den fått en ny oppskrift, hvor sukkerinnholdet er enda lavere. Den nye varianten av Coca-Cola life får 45 % mindre sukker enn andre sukkerholdige coladrikker, og er et godt alternativ for de som vil ha god smak med færre kalorier.
Det er også gjort endringer i oppskriften til isteen Nestea lemon. Tidligere var dette en iste som inneholdt en kombinasjon av sukker og stevia-ekstrakt, slik at kaloriinnholdet ble litt lavere. Nå blir denne isteen helt sukkerfri, og får navnet Nestea lemon zero.
Den siste nyheten med redusert sukkerinnhold er Fanta Pineapple Citrus, som er en limited edition variant. Fanta Pineapple Citrus er søtet med stevia-ekstrakt i tillegg til sukker. Dette gjør at man får den samme gode smaken, men med færre kalorier.
Burn
Denne våren får energidrikken Burn både nytt design, og en ny smak - Burn Passion Punch. Den nye varianten har en eksotisk smak av pasjonsfrukt, som har slått godt an i andre land. I USA er dette den fjerde mest populære smaken innenfor energidrikker. Burn er en del av porteføljen til Monster Beverages, som i Norge distribueres av Coca-Cola Enterprises.
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comPer HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comBilder









Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom