Nå blir det mindre sukker i Coca-Cola life

Mange års arbeid bak Coca-Cola life
Nye Coca-Cola life – som reduserer sukkerandelen gjennom søtning med naturlig Stevia-ekstrakt – er del av en utvikling der folk flest ønsker at god drikke skal ha færrest mulig kalorier.
Etter å ha jobbet med utviklingen siden 2009, kom den første Coca-Cola varianten med Stevia-ekstrakt til Norge i fjor. Bruken av det naturlige Stevia-ekstraktet gjorde at mengden sukker og kalorier var redusert med en tredjedel. Ved å fortsette utviklingsarbeidet er sukkerinnholdet nå enda mindre, samtidig er den gode smaken beholdt.
Den nye varianten av Coca-Cola life vil komme ut i butikkene i mai, og inneholde 45 % mindre sukker og kalorier enn sukkerholdige coladrikker.
– Vi går aldri på kompromiss med smaken, og det er krevende å utvikle produkter med færre kalorier som smaker godt. Derfor er vi fornøyde med at innovasjonsarbeidet vårt har gjort det mulig å redusere sukkerinnholdet ytterligere, samtidig som den nye oppskriften gjør det veldig bra på våre smakstester, sier Karen Huffman, Country Manager i Coca-Cola Norge.
Sterk trend
Produkter med lite eller null sukker vokser i popularitet, og nå har over 42 % av Coca-Cola sine produkter i Norge færre eller ingen kalorier. Det finnes fire ulike Coca-Cola varianter; den nye utgaven av Coca-Cola life blir et enda tydeligere alternativ midt mellom originalen og de to sukkerfrie alternativene.
– Framover vil vi tilby folk enda flere valgmuligheter. Det kommer vi både til å gjøre ved å introdusere helt nye produkter, og reformulere eksisterende varianter, slik vi nå gjør med Coca-Cola life. Å øke oppmerksomheten rundt drikkene som har færre eller ingen kalorier er også viktig, i tillegg til å ha god merking, sier Stein Rømmerud, administrerende direktør i Coca-Cola Enterprises Norge.
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comPer HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comBilder

Dokumenter
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom