Coca-Cola i ny glassflaske

Nå relanseres glassflaskene til Coca-Cola, Sprite, Fanta og Bonaqua. De nye flaskene gir produktene en mye tydeligere identitet, og for Coca-Cola merkevaren er det en flott markering av at den berømte Konturflasken feirer 100 årsjubileum i år.
- Vi er veldig fornøyd med de nye flaskene, sier Cathrine Stang Lund, kommunikasjonssjef i Coca-Cola Enterprises Norge.
- Det var på tide å bytte ut ombruksflaskene, som vi har hatt de siste 30 årene. De nye flaskene er gjenvinningsflasker og vil alltid være nye og innbydende, fortsetter hun.
Nye størrelser
De nye glassflaskene kommer i to størrelser, i motsetning til den gamle som bare fantes i en variant. I dagligvarebutikker kan man få kjøpt 250 ml flasker slik mange er vant med fra andre land, mens på restaurantene vil det være 330 ml flasker som gjelder.
- Mange har ønsket seg mindre glassflasker også i Norge, og nå er de endelig kommet. Med nye pakningsstørrelser øker vi valgmulighetene til forbruker ytterligere, sier Cathrine.
Coca-Cola har de siste årene lansert flere nye pakningsstørrelser, som 375 ml PlantBottleTM og 150 ml boks.
Skal gjenvinnes
De nye glassflaskene skal leveres til gjenvinning, på samme måte som annet glass og metall her til lands. De er betydelig lettere enn de gamle ombruksflaskene, og bruker derfor mindre glass. I tillegg sparer selskapet både transport, vann og kjemikalier på å gå over til gjenvinningsflasker.
- 60 prosent av glasset vi bruker i de nye glassflaskene er også resirkulert glass. Derfor er det viktig å levere alle flasker til gjenvinning, slik at de kan bli til ny glassemballasje. Panten faller bort fordi det ikke finnes et eksisterende system for panting av gjenvinningsglass i Norge, sier Cathrine.
- Men det eksisterer et godt system for retur av gjenvinningsglass, og 90 prosent av denne type emballasje blir levert til gjenvinning. Alle plastflaskene våre skal selvfølgelig fortsatt pantes, avslutter Cathrine Stang Lund.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Cathrine Stang Lund, Kommunikasjonssjef Coca-Cola Enterprises Norge AS,clund@cokecce.com, tlf: 95 87 26 99
Pressebilder:
Vår bildebank: http://cce.mediegalleri.no/dcx_cce/login?redirect=%2Fdcx_cce%2Fui%2F
Brukernavn/ passord: presse/presse
Nøkkelord
Bilder





Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom