Coca-Cola satser på vann og kalorifri energidrikk

Nye Bonaqua-varianter – med fokus på smak
I mai kommer to nye varianter av Bonaqua, begge med kullsyre. Smakene er nøye utvalgt, en følge av at smak er det viktigste kriteriet når nordmenn velger sitt vann.
– Vi introduserer to nye smaker på Bonaqua, som vi har store forventninger til – den ene er en frisk og klassisk smak av eple, den andre er smaken av sommer med kiwi og jordbær, sier Vibeke Hansen, assisterende kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Enterprises Norge.
– De nye smakene er med kullsyre, og kun som halvlitere. Det er denne størrelsen vi har fokus på i tiden som kommer, den er mest aktuell for alle som vil ha et sunt og godt alternativ når de er på farten, fortsetter Hansen.
De nye smakene har nye etiketter, og blir de første vannflaskene i Norge som har bilde av frukt på etikettene. Samtidig endres også etikettene på de andre Bonaqua-variantene.
Lanseringen av de nye Bonaqua-variantene kommer til å støttes av en sampling-kampanje som går over hele sommeren. Nettopp fordi smak er så viktig for valg av vann, er målet å distribuere over 100 000 flasker gjennom sampling.
Burn Zero – ny smak, ny pakning
Coca-Cola utvider også satsingen på energidrikk uten kalorier. Burn Sugarfree relanseres nå som Burn Zero i ny forpakning. Boksen er gjenkjennelig med den kjente logoen og flammen, men har fått en lys og delikat bakgrunn. I tillegg er størrelsen redusert til 0,355. Samtidig lanseres Burn Zero med smaken av Mango Crush.
– For første gang har vi dermed to sukkerfrie varianter i Burn-familien. Dette er en naturlig vei å gå, vi ser at interessen er stadig større både for kategorien, men også for sukkerfrie varianter, sier Vibeke Hansen.
– Burn er fra før en smaksvinner, og dette ivaretar vi også med denne nye kalorifrie smaken av Mango Crush, avslutter Vibeke Hansen i Coca-Cola Enterprises Norge.
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comPer HynneKommunikasjonsdirektør
Tel:+47 951 36 322phynne@cokecce.comBilder





Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom