Nå starter fakkelturneen – og jakten på en ung OL-reporter

I januar og februar skal den olympiske ild reise landet rundt for å løfte frem unge ildsjeler, som skaper aktivitet for barn og unge i sitt lokalmiljø. Fakkelturneen besøker 21 byer over hele landet, med en storstilt feiring for de unge på hvert sted. I løpet av turneen blir det også klart hvem som blir Coca-Cola sin reporter under Ungdoms-OL.
For første gang på Snapchat
For første gang i Olympisk sammenheng kommer lekene til å direkterapporteres i sosiale medier som Snapchat. Norske ungdommer kan konkurrere om å få jobben ved å delta på Instagram, eller der fakkelturneen stopper.
– Sosiale medier handler om å formidle engasjerende øyeblikk – og ingen gjør det bedre enn de unge, sier Magne Vikøren, Kommunikasjons- og markedssjef i Lillehammer 2016.
– Vi gleder oss til å se hva de unge vil dele på #detergull gjennom fakkelturneen, og jeg er sikker på at den som vinner vil få en olympisk opplevelse for livet, fortsetter Vikøren.
#detergull
Coca-Cola har vært partner til den olympiske bevegelsen siden 1928, og var også med på fakkelarrangementene sist OL-ilden var på norsk jord, før lekene i 1994.
– Det blir en egen «audition»-sone på hvert stoppested for fakkelturneen, hvor alle over 15 år kan lage en video for å delta i konkurransen. Man kan også sende inn en filmsøknad på Instagram merket #detergull @cocacolano, forklarer Anne-Marit Ihlen, Franchise Marketing Manager i Coca-Cola Company Norge.
Som ungdomsreporter fra lekene, vil man få dekke alle de gylne øyeblikkene – med humor, vennskap, oppturer og nedturer. Direkterapporteringen vil skje i sosiale medier under emneknaggen #detergull.
For mer informasjon
- www.detergull.no
- Anne-Marit Ihlen, Franchise Marketing Manager, mobil: 97502667, e-post: aihlen@coca-cola.com
- Mette Vinther Talberg, Kommunikasjonssjef, mobil: 99 69 69 82, e-post:mvinther@cokecce.com
Fakta om Lillehammer 2016
- Lillehammer 2016 er navnet på det fjerde Ungdoms-OL.
- Arrangementet går fra 12.-21. februar på Lillehammer, Hamar, Gjøvik, Øyer og i Oslo.
- 1 100 unge utøvere i alderen 15 til 18 år konkurrerer i 70 øvelser i 15 olympiske vinterdisipliner.
- Lekene involverer ungdom på alle områder; både lokalt, nasjonalt og internasjonalt.
- http://www.lillehammer2016.no
Nøkkelord
Kontakter
Mette Vinther TalbergKommunikasjonssjef
Tel:+47 996 96 982mvinther@cokecce.comBilder

Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge

Robsrudskogen 5
1471 Lørenskog
+47 67 92 40 50http://www.coca-cola.no
Om Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
The Coca-Cola Company (TCCC) er verdens ledende produsent av alkoholfrie drikkevarer. Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA, og i Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Coca-Cola Norge eier og leder merkevarene mens Coca-Cola Europacific Partners Norge AS (CCEPN) har ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres Coca-Cola®, Coca-Cola Zero Sugar®, Fanta®, Sprite®, Sprite zero®, Urge®, bonaqua®, fuzetea®, Powerade®, MER®, COSTA® og CHAQWA®. Coca-Cola Europacific Partners Norge har i overkant av 550 ansatte i Norge, og Coca-Cola Norge har rundt 10 ansatte.
Se www.coca-cola.no for mer informasjon.
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom