10 finalister er klare – skal kjempe om sommerjobben som konsernsjef

Adecco jakter igjen på Norges største ledertalent som får sommerjobb som konsernsjef. I juni får en student teste ut hvordan det er å være øverste leder for over 11000 ansatte, med en lønn på 100.000. I år fikk vi 942 søkere på stillingen. Topp 10 på plass og klare for siste del av rekrutteringsprosessen - på torsdag ettermiddag står vi klare med årets konsernsjef!

Jørgen Brukstuen er en av 10 finalister som har kommet gjennom et ekstremt trangt nåløye. Jørgen  er fra Lillehammer og studerer Økonomi og administrasjon ved NTNU i Trondheim.

Adecco har alltid hatt troen på de unge

Dette er en av Norges hardeste rekrutteringsprosesser, og alle som går til finalerundene vil ha et minne for livet, sier Torben Sneve, konsernsjef i Adecco. – Det er fantastisk å kunne feire 10-årsjubelium for Norges kuleste sommerjobb. I en verden som forandrer seg raskere enn noen gang trenger vi de aller beste lederne for å skape et bærekraftig samfunn i fremtiden og en verden som gir jobbmuligheter for alle. Modige unge ledere som tør å tenke annerledes er oppskriften. Adecco har alltid hatt troen på de unge og det er et hav av ledertalenter der ute som må få sjansen til å prøve seg. Konsernsjefen gir dem muligheter, men vi har også enormt mye å lære av dem.

Stillingen lyses ut i 47 andre land, og kandidaten som stikker av med sommerjobben i år er videre ogkan kjempe om å også bli global CEO i september.

Den beste av de 10 beste velges ut 29.april

Kandidatene har vært gjennom situasjonell bedømmelsestest, test for logisk resonnement og numeriske evner, samt personlighetstest. Basert på testresultatene og en helhetsvurdering ble topp 20 valgt ut til intervju.942 søkere har blitt til 10. Siste del av prosessen foregår torsdag denne uken.Finalistene skal delta på et digitalt assessmentsenter der de får utdelt ulike oppgaver som løses individuelt eller i gruppe. Kandidatene evalueres av en jury og vinneren annonseres i løpet av dagen. I juryen sitter Torben Sneve, Nordisk konsernsjef i Adecco GruppenEline Sommerfelt Bårdstu, Konserndirektør HR i Nortura, August Németh Winter, Konsernanalytiker i AF Gruppen og vårCEO for One Month 2019, Ketil Kjeldsberg, direktør for Badenoch+ Clark og Philip Lindvall, Nordisk Head of Talent i Adecco Gruppen.

Vil du følge finalistene på assessmentsenteret? Følg @konsernsjefen på Instagram.

Finalister i Konsernsjefen 2021

Navn

Alder

Kommer fra

Studiested

Studieretning

Aurora Angelica Birkeland

Asker

Cardiff University

Matematikk

Cora Gabrielle Møller Jensen

Universitetet i Bergen

Rettsvitenskap

Elias Selhi

Handelshögskolani Stockholm (Stockholm School of Economics)

Business & økonomi

Marie Rønnevik

Nesodden

BI, Oslo

Økonomi og ledelse, ledelse og endring som hovedprofil

92203239

Nils-Gunnar Abrahamsen

NTNU

Industriell Økonomi og Teknologiledelse

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Adecco Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

ISS og Adecco inngår solidaritetssamarbeid for Ukraina4.8.2022 10:59:00 CEST | Pressemelding

Krigen i Ukraina har gjort sterkt inntrykk. Adecco og ISS ønsker å hjelpe med det vi kan best – få folk i jobb. ISS rekrutterer rundt 1500 medarbeidere i året, og mange av disse stillingene gjøres nå tilgjengelig gjennom AdeccoJobsForUkraine.com. - Dette er et historisk samarbeid som vil hjelpe ukrainske flyktninger i Norge med å integreres og finne meningsfulle aktiviteter å fylle dagene sine med, sier Torben Sneve. Vi i Adecco vil hjelpe med det vi kan best – få folk ut i jobb. Vi hadde ikke vært i stand til å nå det målet uten ISS.

Adeccosjef med oppfordring til regjeringen på NHO-konferanse: Flyktninger må ha meningsfylte aktiviteter å fylle dagene sine med12.5.2022 11:00:00 CEST | Pressemelding

Vi må ønske flyktninger velkommen til landet vårt med tilbud og aktiviteter. Uten meningsfylt arbeid eller noe annet å bruke dagene sine på, blir de sittende glemt på asylmottak rundt omkring i landet, sier Torben Sneve, konserndirektør for Adecco Group Nordics på NHOs årskonferanse, som går av stabelen i Oslo Spektrum i dag.