Sbanken

1 av 4 norske bankkunder er misfornøyd med banken sin

Del

Sbanken har likevel grunn til å juble etter nok en gang å ha blitt kåret til banken med de mest fornøyde kundene.

EPSI Norge presenterte 30. september sin årlige studie av nordmenns bankopplevelser. Totalt er det gjennomført ca 2550 telefonintervjuer av privatkunder i alderen 16 – 79 år. EPSI har gjennomført studien siden 2003, og 14 av de siste 15 årene har Sbanken gått av med seieren.

- Vi er utrolig stolte over at vi har de mest fornøyde bankkundene i Norge. Det må vi først og fremst takke kundene våre for. Vi har aktive kunder som gir oss gode tilbakemeldinger på hvordan vi kan bli enda bedre. Den tette dialogen med kundene gjør at vi kan levere gode tjenester, og vi skal fortsette å jobbe hard hver dag for å levere det de vil ha, sier Stine Fiksdal, leder kunde Sbanken ASA.

1 av 4 er misfornøyd med banken sin

I undersøkelsen fra EPSI kommer det frem at 1 av 4 norske bankkunder er misfornøyd med banken sin. Sbanken har ligget stabilt høyt på undersøkelsen siden den ble innført. Noe av grunnen til dette er ifølge undersøkelsen at Sbanken har vært og er dyktig til å rendyrke sitt bankkonsept, at kundene vet hva de får av banken, og at banken nyter høy tillit blant kundene. Likevel tror Sbanken at konkurransesituasjonen vil bli skjerpet fremover, spesielt med innføringen av PSD2 og løsninger som gjør det lettere for kundene å benytte flere banker.

- Vi tror at nettopp tillit og kundetilfredshet vil være bankenes viktigste kort i kampen om kundene de neste årene. Med PSD2 skjerpes konkurransen enda mer og vi vil se flere internasjonale aktører og virksomheter utenfor bank som også vil levere økonomitjenester i Norge. Mer enn noen gang før er det evnen til å faktisk forstå kundene og løse deres utfordringer som vil være avgjørende for å lykkes som bank og ha tilfredse kunder, sier Fiksdal.

Link til EPSI-undersøkelsen:

http://www.epsi-norway.org/wp-content/uploads/2019/09/EPSI-om-Bankene-i-Norge-2019.pdf

Om EPSI

EPSI Rating er en leverandør av uavhengige kundetilfredshetsanalyser, og er en ekstern revisor av kundemassen. EPSI samler inn, analyserer og formidler informasjon om kunders forventninger, opplevd kvalitet og verdivurdering av produkter og tjenester. Det norske selskapet er en del av EPSI Rating Group som gjennomfører kundetilfredshetsstudier i hele Norden og i flere andre europeiske land. I Sverige jobber vi under navnet Svenskt Kvalitetsindex – SKI.

Kontakter

Bilder

Om Sbanken

Sbanken
Sbanken
Postboks 7077
5020 Bergen

55 26 00 00https://www.sbanken.no

Sbanken er en teknologibedrift med banklisens. Vi er en landsdekkende bank med hovedkontor i Bergen. Vi har over 400 engasjerte medarbeidere, et sterkt fagmiljø og 450 000 fantastiske kunder som vi er veldig stolte av. Våre verdier er: Enkel. Åpen. Skvær. Vennlig rebell.

Følg saker fra Sbanken

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Sbanken på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Sbanken

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom