Renteradar

Topp 3 beste banker i februar er Nybygger, Bulder og Landkreditt

Gjennomsnittlig boliglånsrente ligger på 5,87 % viser Renteradars nyeste forbrukerrapport for bankmarkedet. Bankene med best lånetilbud denne måneden er Nybygger, Bulder og Landkreditt.

Forbrukerrapporten for februar 2024 inneholder blant annet faktiske boliglånsrenter og topp 3 tilbud for ulike kundegrupper. Rapporten ser også på utviklingen i faste renter og beste renter for ulike innskuddskontoer.

Det viktigste denne måneden:

• Den gjennomsnittlige effektive renten for brukere av Renteradar ligger på 5,87 % i februar. For de fleste grupper faller en god rente i området 5,46 % til 5,74 %, med unntak for de over 50 år. Renten er forventet å stige de nærmeste dagene til ca 6 % når de fleste bankene effektuerer siste renteøkning.

• Topp 3 beste banker for de fleste brukere i februar er Nybygger (Sparebanken Øst) , Bulder (Sparebanken Vest) og Landkreditt. For unge er det Danske Bank som gir best tilbud.

• Flere banker har økt fastrentene sine. De fleste har økt med 0,1 - 0,2 %-poeng, med unntak av Storebrand som økte med 0,3 - 0,4 %-poeng. Med en snittrente på 5,87 %, kan mange spare over ett prosentpoeng ved å binde renten slik markedet er nå.

• Den beste renten på sparekonto blant nasjonale banker er Danske Bank med 4,85 %. Det har vært lite endringer på innskuddsrentene, men vi forventer at bankene vil justere prisene fremover.

Les vedlagt forbrukerrapport for mer informasjon.

Om Hayon / Renteradar

Hayon er et fintech selskap som driver forbrukertjenesten Renteradar. I tillegg utarbeider vi analyser om bankmarkedet.

Renteradar har over 160 000 registrerte brukere i Norge og vokser raskt. På Renteradar kan man enkelt sammenligne sine betingelser med beste relevante tilbud. Man kan sjekke ut beste tilbud og starte bankbytte eller enkelt forhandle på renten hos banken sin.

Følg pressemeldinger fra Renteradar

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Renteradar på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Renteradar