I samarbeid med kunder og partnere dyrker Yara kunnskap for å brødfø verdens befolkning og ta vare på kloden, for å oppfylle vår visjon om et samfunn bygget på samarbeid, en verden uten sult og respekt for kloden vår. Våre løsninger for plantenæring og presisjonslandbruk øker bøndenes avlinger og produktkvalitet, med redusert miljøavtrykk. Våre miljøløsninger og industriløsninger forbedrer luftkvalitet, reduserer utslipp og er viktige ingredienser i utviklingen av en rekke andre produkter.
Vi har en åpen bedriftskultur som vektlegger mangfold og inkludering, og vi fremmer sikkerhet og integritet hos våre ansatte, leverandører, forretningspartnere og samfunnet for øvrig.

Yara ble grunnlagt i 1905 for å løse den økende sulten i Europa, og er i dag tilstede over hele verden med mer enn 16.000 ansatte og operasjon i over 60 land. I 2017 hadde Yara en omsetning på 93,8 milliarder kroner. Se www.yara.com for mer informasjon.

Lantmännen og Yara leder an mot verdens første fossilfrie verdikjede for matproduksjon13.9.2019 08:00:00 CEST | Pressemelding

(Stockholm, Sverige & Oslo, Norge, 13. september 2019) Lantmännen og Yara tar rollene som pionerer i omleggingen av matsystemet og etablerer et pilotprosjekt med ambisjon om å introdusere verdens første sertifiserte fossilfrie verdikjede for matproduksjon. Prosjektet vil gjøre forbrukere i stand til å redusere sitt klimaavtrykk ved å velge mat med lavere karbonutslipp.

Yara signs contract to acquire Adubos Sudoeste’s blending unit in Catalão, Brazil25.8.2016 14:28:20 CEST | Press release

Porto Alegre, 25 August 2016: In a further step to expand its participation in the agricultural market in the Brazilian Midwest, Yara International ASA today announces the signing of an agreement for the acquisition of the fertilizers blending unit of Adubos Sudoeste in Catalão, in Goiás State. The investment is aligned with the company’s strategy to track the development of the agriculture market in Goiás – which has outgrown the national average in recent years.

300 ledere samles for å stake ut kursen mot oppfyllelse av FNs bærekraftmål3.6.2016 15:59:48 CEST | Pressemelding

03 juni 2016, Oslo – Med ønske om at Norge skal være et foregangsland for arbeidet med FNs bærekraftsmål, samles 300 ledere fra FN, næringslivet, sivilt samfunn og politikk i Oslo den 6. juni for å stake ut en felles kurs. Konferansen vil fokusere spesielt på hvordan næringslivet best kan innta en aktiv og drivende rolle. En rekke internasjonale og nasjonale toppledere deltar på konferansen som er arrangert av Utenriksdepartementet (UD), NHO, Yara og Forum for Utvikling og Miljø.