XPENG Motors er en av Kinas ledende selskaper innen smarte elektriske biler. Selskapet designer, utvikler, produserer og selger smarte elbiler som er sømløst integrert med ny teknologi som AI og avanserte førerassistenter. XPENG har satset på en egen utviklingsavdeling og intelligent produksjon for å gi sine kunder en bedre mobilitetsopplevelse. I dag jobber ca. 50 % av de over 10.000 ansatte med utvikling og intelligente løsninger. Ledende eksperter fra internett-, bil- og teknologibransjen har gått sammen i ledelsen, med et åpent tankesett og en langsiktig sektorovergripende visjon. XPENG skal skape smarte elektriske biler bygd på teknologi og data, og forme fremtidens mobilitetsopplevelse. XPENG er tilstede med egen organisasjon i Norge og har lansert elbilene G3 og P7. Norge er det første markedet i Europa hvor XPENG har etablert seg.

• XPENG Norge

Xpeng forsterker Norgessatsingen ytterligere20.9.2021 15:27:48 CEST | Pressemelding

Siden oppstarten i Norge har det skjedd mye rundt selskapet XPENG. Modellen G3 er allerede å se på norske veier, og i sommer åpnet forhåndsbestillingen av flaggskipmodellen XPENG P7. I tillegg er nye forhandler- og serviceavtaler med det nyopprettede selskapet XBI Norge på plass. I løpet av sommeren har det kommet flere norske ansatte, og flere er ventet i løpet av høsten. Nyansatte Elvis Cheng har tatt på seg rollen som daglig leder i den norske XPENG-organisasjonen.
  • Siste
  • >>