Lovgivere i USA, Storbritannia og Japan etterlyser en internasjonal avtale som forbyr spising av hunder og katter23.1.2021 06:30:00 CET | Pressemelding

Siden 7. Desember 2020 har hele 251 nyhetssider inkludert Associated Press og Yahoo publisert pressemeldingen “Japanese Lawmakers Call for International Agreement to prohibit the Eating of Dogs and Cats”. World Dog Alliance (WDA) har som mål å fortsette sin globale lobbyvirksomhet for å fremme en internasjonal avtale, som kan redde millioner av hunder og katter.

Tar kampen for et globalt forbud mot å spise hund til Norge19.3.2019 11:22:51 CET | Pressemelding

World Dog Alliance (WDA) vil ha Norge med i kampen mot slakting og spising av hund. Den Hong Kong-baserte dyrevernsorganisasjonen mener at et tydelig lovforbud mot å slakte og spise hundekjøtt i land som Norge vil sende et klart signal til land der hunder i stort omfang slaktes. Kongressen i USA vedtok lovforbud i desember. Forbudet behandles nå i parlamentet i Storbritannia. Begge land gjør dette for å bidra til å bekjempe problemet i de landene der hunder spises.