FN-organisasjoner engasjerer graffitikunstnere i Oslo for å skape oppmerksomhet om flyktningbarn9.12.2020 07:00:00 CET | Pressemelding

Fra og med i dag, og gjennom hele desember kan alle som går forbi Fridtjof Nansens plass ved Rådhuset i Oslo oppdage en graffitimalt container i flunkende farger. Den er plassert der av UNHCR, FNs flyktningorganisasjon, og UNICEF, FNs barnefond, som sammen ønsker å skape økt oppmerksomhet omkring det store antallet barn i verden som har blitt tvunget til å flykte fra sine hjem.

Koronakrisen gjør sommerferien verre for mange familier4.6.2020 06:00:00 CEST | Pressemelding

I en fersk undersøkelse gjort for UNICEF Norge blant norske barnefamilier, svarer én av fire at de føler den pågående koronasituasjonen vil påvirke deres evne til å gi barna den sommerferien de fortjener. Dette tilsvarer i overkant av 158.000 barnefamilier. I gruppen med lavest husstandsinntekt (samlet årsinntekt under 300.000 kroner), svarer hele 49 prosent at koronasituasjonen påvirker evnen til å gi barna sommerferien de fortjener.
  • Siste