Maritimt kollagenpulver sikret seieren i NM Studentbedrift8.6.2022 14:17:13 CEST | Pressemelding

Spenningen var stor da vinneren av Norges Beste Studentbedrift ble kåret i regi av Ungt Entreprenørskap i dag. Bedriften som til slutt overbeviste juryen mest var studentbedriften MMEDS SB fra NTNU Ålesund. De tilbyr er et rent marint kollagenpulver laget av restråstoff fra hvitfisk. I to dager til ende har vi feiret studentinnovasjon og skaperglede, og 23 studentbedrifter konkurrerte i til sammen syv kategorier – og om å bli best i Norge. Studentene er vurdert gjennom pitching på scene, stands, intervjuer og forretningsplaner, og i tillegg har det vært nettverksbygging og faglig påfyll.

HC Sealift er Norges beste Ungdomsbedrift – de skal gjøre båtlivet tilgjengelig for alle3.5.2022 17:30:20 CEST | Pressemelding

HC Sealift UB fra Hvam videregående skole i Viken fylke gikk i dag helt til topps og ble kåret til Beste Ungdomsbedrift 2022 under NM Ungdomsbedrift i regi av Ungt Entreprenørskap. De imponerte juryen med sin mekaniske løftearm for rullestolbrukere som sørger for at det er enkelt å komme seg ombord i fritidsbåter på egen hånd. Vinnerne skal representere Norge under EM for ungdomsbedrifter i Tallin i Estland 12.-14. juli.

Ung og bærekraftig innovasjon: Fire norgesmestere i Ungdomsbedrift er kåret2.5.2022 21:49:17 CEST | Pressemelding

NM Ungdomsbedrift i regi av Ungt Entreprenørskap åpnet mandag 2. mai med festmiddag og utdeling av fire forhåndsjuryerte priser. Vinner av beste forretningsplan ble Code Red UB fra Kongshavn videregående skole i Oslo, vinner av beste regnskap var Roasted Krutonger UB fra Vadsø videregående i Troms og Finnmark, best på markedsføring var Solation UB fra Thora Storm videregående i Trøndelag og beste videopitch hadde Lucid Media UB fra Elvebakken videregående skole i Oslo

Sparebank 1 SMN og Sparebank 1 Nord-Norge tildeler utviklingsmidler til Ungt Entreprenørskap sitt økonomiprogram - “Sjef i eget liv!”6.4.2022 07:00:00 CEST | Pressemelding

En viktig forutsetning for å ha et bra liv er å ha orden på privatøkonomien. Derfor er nå personlig økonomi inne i læreplanene i skolen, noe som har medført økt etterspørsel etter læremidler innen dette temaet. Ungt Entreprenørskap sitt program “Sjef i eget liv” for videregående skole skal nå pusses og tilpasses dagens behov, og Sparebank1 SMN og Sparebank1 Nord-Norge har gått inn som partnere og tildeler midler til prosjektet. Ved nyttår lanseres nytt og tilpasset program i personlig økonomi for videregående skole.

• Siste
  • >>