StrongPoint skal installere verdens første AutoStore-løsning med sone for frossenmat24.10.2022 08:05:00 CEST | Pressemelding

StrongPoint ASA (ticker: STRO), en ledende leverandør av butikkteknologi, er valgt ut til å designe og installere verdens første AutoStore-løsning for frossenmat. Løsningen er spesialutviklet for å håndtere matvarer i tre temperatursoner: romtemperatur, kjøl og nå for frosne varer. StrongPoint er den første og eneste distribusjonspartneren til AutoStore som fokuserer på dagligvarer.

Matleveringsgiganten og «enhjørning» Glovo velger StrongPoint som preferert teknologipartner for plukk av matvarer2.2.2021 11:36:31 CET | Pressemelding

StrongPoint kunngjorde i dag at matleveringsplattformen Glovo har valgt StrongPoint Order Picking Solution til sitt prefererte plukksystem. Som Europas raskest voksende matleveringsselskap har Glovo blitt en såkalt «enhjørning», med en estimert selskapsverdi på over 1 milliard dollar. Deres app benyttes i 22 land og har mer enn 2,5 millioner månedlige aktive brukere. Glovo har hatt en eventyrlig vekst i forbindelse med korona-pandemien og tilbyr nå dagligvarer via kjeder som Walmart, Carrefour og Spar. Med partnerskapet vil Glovo ta i bruk StrongPoints nye tredjegenerasjons skybaserte plukketeknologi (SAAS). StrongPoint Order Picking Solution skal integreres i Glovos logistikkplattform og benyttes i dagligvarehandelen for å behandle online-bestillinger. Første prosjekt i partnerskapet gjøres i samarbeid med en ledende dagligvarekjede i Europa og forventes å starte i første kvartal 2021. Intensjonen er å distribuere StrongPoints løsning til andre land der Glovo opererer, og gjennom sama

Presentation of fourth quarter 2020 results followed by a company strategy update session2.2.2021 10:34:16 CET | Press release

(Oslo, January 25, 2021) StrongPoint ASA invites investors, analysts and journalists to the presentation of its fourth quarter 2020 financial results and a strategy update session on February 11, 2021: Retail Technology in a COVID-19 world – how technology continues to be the key to scaling e-commerce and making stores more efficient and profitable. The speakers will be Jacob Tveraabak, StrongPoint CEO and Hilde Gilen, StrongPoint CFO.

StrongPoint best in class “last mile” solution becomes even more advanced in partnership with Gordon Delivery1.2.2021 13:30:00 CET | Press release

We are very proud and excited to announce that last week StrongPoint formed a partnership with Gordon Delivery, a Swedish based logistics technology company and leading provider of last mile solutions. It is agreed to integrate and resell Gordon’s technology platform solution as part of the full StrongPoint E-commerce Logistics Suite. With the new and advanced features from Gordon StrongPoint last mile solution will confirm the position as the leading and preferred provider of logistics solutions for grocery e-commerce. The partnership gives enhanced features to handle multi orders, route optimization, carrier interactions and customer communication. Orders and delivery of groceries are tracked in real time and give the grocer full overview of the operations. Consumers can track their order and know exactly when the groceries arrive at their doorstep. “We are very excited to be working with Gordon. We truly believe our grocery clients will benefit from this partnership as our existing