Vi er et av Norges ledende plateselskaper, og representerer et bredt spekter av aktive internasjonale og norske artister, samt en omfattende katalog av stor musikkhistorisk betydning, kvalitet og innflytelse. Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Amanda Delara, Beyoncé, Jesper Jenset, Madcon, Bruce Springsteen, Ina Wroldsen, TRXD, Kygo, Maria Mena, Calvin Harris, Staysman & Lazz, dePresno, Miley Cyrus, Hkeem, Sushi x Kobe, Justin Timberlake, EMIR, Katastrofe, Foo Fighters, Lars Vaular, P!nk m.fl.

Rat City er tilbake med "Lucky Luke"!23.6.2022 09:34:32 CEST | Pressemelding

Stjernelaget Rat City slo gjennom med et brak da de slapp den spellemannsnominerte singelen Kind of Love med Isak Heim i 2019, og som per i dag har drøye 40 millioner streams. Siden har produksjons- og låtskriverteamet pumpet ut hits på løpende bånd, både i det audiovisuelle prosjektet Rat City, og for andre artister. Dagny, Kiesza og Ruben er blant de som har fått god drahjelp av Rat City på noen av sine største hit-låter.

Hkeem slipper "Jetter"!23.6.2022 09:25:47 CEST | Pressemelding

Hkeem er kun 24 år gammel, men har allerede passert 100 millioner streams, stått på noen av landets største scener og vunnet to Spellemannspriser. Tidligere i år slapp han «Se hvor vi er nå» - en låt der Hkeem ser tilbake på det han har oppnådd og veien dit, og «Gi meg» - en låt som tar opp viktigheten av å gi seg selv tiden det tar å bearbeide ting man går gjennom. Nå er han klar med «Jetter» - en sommerlig låt som handler om at «hun» - etter at man har tatt avstand og samtidig oppnådd noen ting på veien, plutselig vil komme tilbake.

Natnael slipper EP-en "Angst & Dr.Martens"16.6.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding

Natnael sparket i gang løpet frem mot EP-en «Angst & Dr. Martens» med de tre P3-listede låtene «Ingen Bryr Seg», «Nostalgi» og «D R Nice». Låter som «Ekko», «Kl.5» og «Seigmenn (feat.Isah)» har allerede gitt Natnael millioner av streams, oppmerksomheten til norsk musikkbransje og spellemannsnominasjon i kategorien «Rnb/Soul». Han opptrådte i tillegg under Spellemannsutdelingen i 2020, med en smått legendarisk fremførelse fra kronprinsparets hjem på Skaugum. Fredag 17.juni fullføres EP-en «Angst & Dr. Martens» med to nye låter - «Vanessa» og «Vampyr».

Ærlig og personlig fra Turab19.5.2022 08:30:00 CEST | Pressemelding

«Jeg lot hun dra» er blant Turabs mest ærlige og personlige låter, og markerer på mange måter en ny start med flere spennende prosjekter for 24-åringen. Låten tar opp både viktige og fundamentale verdiprinsipper, der den skildrer en persons tydelige frustrasjon og anger for å måtte gi slipp på noen man elsker. Allikevel er det nødvendig for hans sjelero og frihet. Jenta tror ikke på Gud, gutten gjør - og grunnet denne fundamentale forskjellen ville forholdet aldri fungert uansett hvor mye man ville, og/eller elsket hverandre.
  • Siste
  • >>