SJ Norge
SJ Norge

SJ har kjørt tog til og fra Norge i over 100 år. I august 2015 ble togtilbudet mellom Oslo og Stockholm etablert, og dermed ble Sveriges mest populære hurtigtog også en del av det norske jernbanenettet. Når jernbanen i Norge nå endres, ønsker SJ å bidra ytterligere til økning av norske togtrafikken. SJ har mer enn 30 års erfaring fra et svensk konkurranseutsatt marked og har de siste 25 årene opplevd en fordobling i antall reisende, dette er verdifull kompetanse og erfaring som SJ vil ta med seg inn på det norske markedet.

SJ Norge er etablert som et eget selskap, og vant sommeren 2019 anbudet om å kjøre tog langs strekningene Dovrebanen, Nordlandsbanen, Raumabanen, Rørosbanen, Meråkerbanen, Trønderbanen og Saltenpendelen. 

Fra 8. juni blir de syv strekningene til NORD.

SJ har kjørt tog til og fra Norge i over 100 år. I august 2015 ble togtilbudet mellom Oslo og Stockholm etablert, og dermed ble Sveriges mest populære hurtigtog også en del av det norske jernbanenettet. Når jernbanen i Norge nå endres, ønsker SJ å bidra ytterligere til økning av norske togtrafikken. SJ har mer enn 30 års erfaring fra et svensk konkurranseutsatt marked og har de siste 25 årene opplevd en fordobling i antall reisende, dette er verdifull kompetanse og erfaring som SJ vil ta med seg inn på det norske markedet.

SJ Norge er etablert som et eget selskap, og vant sommeren 2019 anbudet om å kjøre tog langs strekningene Dovrebanen, Nordlandsbanen, Raumabanen, Rørosbanen, Meråkerbanen, Trønderbanen og Saltenpendelen. 

Fra 8. juni blir de syv strekningene til NORD.