Sbanken er norske kunders favorittbank. Hver dag utfordrer og innoverer banken på vegne av alle norske bankkunder, og nøler ikke med å ta en kamp. Banken er heldigital, uten filialer og holder til i Bergen. Sbanken tilbyr et stort utvalg av finansielle produkter og tjenester til enkeltpersoner, husstander og småbedrifter, og har i dag over 465 000 kunder og cirka 375 medarbeidere. Sbanken inspirerer til smarte økonomiske valg for fremtiden og bankens verdier er: Åpen, Enkel, Skvær og Vennlig Rebell. Per 31. desember 2019 hadde Sbanken en forvaltningskapital på 93,0 milliarder kroner.

For mer informasjon, se sbanken.no/ir.

Godt underliggende resultat i et unikt kvartal for Sbanken16.7.2021 07:00:00 CEST | Pressemelding

Sbanken fikk et resultat før skatt på 253,2 millioner kroner i andre kvartal 2021, sammenlignet med 210,9 millioner kroner i andre kvartal 2020. Netto renteinntekter økte med 8,4 millioner kroner, mens netto provisjonsinntekter økte med 4,1 millioner kroner. Egenkapitalavkastningen (ROE) ble 11,1 prosent i kvartalet. Justert for overskuddskapital over kapitalmål var egenkapitalavkastningen 14,9 prosent.

Sbankens Q1-resultater kjennetegnet av lave tap og overkapitalisering11.5.2021 07:03:50 CEST | Pressemelding

Sbanken fikk et resultat før skatt på 242,9 millioner kroner i første kvartal 2021, sammenlignet med 239,0 millioner kroner i første kvartal 2020. Netto renteinntekter ble redusert med 45,9 millioner kroner, mens netto provisjonsinntekter økte med 0,2 millioner kroner. Egenkapitalavkastningen i kvartalet ble 10,7 prosent. Justert for overskuddskapital over kapitalmål var egenkapitalavkastningen 14,3 prosent.

Sbanken ASA tar markedsandeler innen fondssparing i fjerde kvartal14.2.2020 07:00:00 CET | Pressemelding

• Siste

For mer informasjon, se sbanken.no/ir.