Norges Rytterforbund ble stiftet 10.desember 1915 og med rundt 32 500 medlemmer er i dag det 11 største særforbundet i NIF.  Tilsluttet NRYF er det ca 340 klubber, og 17 kretser. NRYF bygger sine aktiviteter på idrettens grunnverdier. All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, helse, ærlighet og dyrevelferd. Videre skal alle aktiviteter i regi av NRYF tilrettelegges på en slik måte at sikkerheten settes i høysetet.

Råsterk innsats sikret Norge plass i første divisjon3.10.2021 10:06:11 CEST | Pressemelding

– Dette er stort, det er meget sterkt prestert. Dette var årets viktigste mål for norsk sprangridning, fastslår landslagsleder Mikael Kolind. Fantastisk innsats av de fire norske sprangrytterne Geir Gulliksen, Victoria Gulliksen, Marie Valdar Longem og Johan-Sebastian Gulliksen i Barcelona førte lørdag kveld til at Norge får en plass blant verdens beste lag i den prestisjefylte lagkonkurransen Longines FEI Jumping Nations Cup ™ også i 2022.

Dinah til topps etter thriller-finale15.8.2021 19:03:44 CEST | Pressemelding

Ingenting var avgjort før siste hinder var tilbakelagt da Norges beste juniorryttere i sprangridning møttes til NM i Drammen i helgen. Etter to finalerunder søndag ble det ble Skogan Rideklubbs Dinah Mariante Myrebø fra Larvik som klatret helt til topps, med minste mulige margin til sølvvinner Ingrid Sandhei Bjørklund/Arie Z fra Polarsirkelen Hestesportsklubb i Mo i Rana med Stokke-rytteren Martine Mariero Moe/Dinero de Laubry fra Skogan Rideklubb på bronseplass.

En stor prestasjon i en unik sport5.8.2021 17:31:49 CEST | Pressemelding

Globalt er det 37 millioner aktive innen ryttersporten, den eneste olympiske idrettsgrenen der menn og kvinner i alle aldre konkurrerer mot hverandre. 75 ryttere kvalifiserte seg til OL i sprangridning, 30 kom til finalen. En av dem var Norges eldste olympiske utøver gjennom tidene, 61 år gamle Geir Gulliksen med hesten Quatro. – En stor idrettsprestasjon, vi er stolte av Geir Gulliksen og vi er stolte av sporten vår, sier president i Norges Rytterforbund, Tore Sannum.
  • Siste
  • >>