Peab er Nordens samfunnsbygger med 16 000 medarbeidere og en omsetning på 57 milliarder svenske kroner. Med lokal tilstedeværelse og fokus på egne ressurser utvikler, anlegger og bygger vi hverdagen der livet leves. Hovedkontoret ligger i Förslöv i Skåne, Sverige. Aksjen er børsnotert ved Nasdaq Stockholm. I Norge har Peab ca. 1800 ansatte og en omsetning på ca. 7,5 milliarder kroner.

Peabs resultat første kvartal 2021: Fortsatt god ordreinngang og stabile markedsutsikter6.5.2021 13:19:07 CEST | Pressemelding

− Første kvartal omfatter lavere aktivitet grunnet sesong og vær. Etter vårt oppkjøp av virksomheter innen asfalt, pukk og grus har dette sesongmønsteret blitt enda tydeligere. Samtidig har Peabs totale virksomhet blitt mer diversifisert både når det gjelder land, produkter og kunder. I første kvartal har vi forbedret marginene i entreprenørvirksomhetene og boligutvikling. Vi har en god ordreinngang og en sterk finansiell posisjon, sier Jesper Göransson, konsernsjef i Peab.
  • Siste
  • >>