Shell har vært i aktiv i Norge i over 100 år. Vår kjernevirksomhet er leting etter, og produksjon av olje og gass på den norske kontinentalsokkelen. Shell er operatør for Ormen Lange og Knarr, og er teknisk tjenesteyter for daglig drift av Nyhamna Prosessanlegg på Aukra. Shell er også medeier i flere andre produksjonslisenser på norsk sokkel.

I tillegg er Shell aktiv partner i CCS-initiativene Northern Lights og Teknologisenteret Mongstad. Vi tilbyr el-lading gjennom NewMotion og vårt datterselskap Gasnor distribuerer flytende naturgass til transport og industri. Gjennom Shell Ventures er vi medeier i åtte norske teknologibedrifter. Vi søker også aktivt muligheter innenfor fornybart og renere energiløsninger i Norge.

Shells hovedkontor i Norge ligger i Sola kommune, nær Stavanger.

Fem millioner tonn CO2 fanget og lagret13.7.2020 08:00:00 CEST | Pressemelding

• Siste
  • >>

Shells hovedkontor i Norge ligger i Sola kommune, nær Stavanger.