Norsk Friluftsliv er fellesorganisasjonen for 17 friluftslivsorganisasjoner, med over 950 000 medlemsskap. Noe av det vi jobber med er: Det enkle friluftslivet, informere om allemannsretten, inspirere flere til å komme seg ut oftere, begrense utbygging i områder som er viktig for friluftslivet, mer friluftsliv i skoler og barnehager, og inkludering gjennom friluftsliv.

Vårt oppdrag er å jobbe for at våre medlemsorganisasjoner er i best mulig stand til å skape så mye aktivitet og glede som det er mulig - for store og små. Hvert år arrangerer vi Friluftslivets uke over hele landet, fra første helg i september.

Våre medlemsorganisasjoner: 4H Norge, Den Norske Turistforening, Forbundet KYSTEN, Norges Turmarsjforbund, Norges Jeger- og fiskerforbund, KFUK-KFUM-speiderne, Kristen Idrettskontakt, Norges klatreforbund, Norges orienteringsforbund, Norges Padleforbund, Norges Røde Kors, Norges speiderforbund, Skiforeningen, Syklistenes landsforening, Norsk Kennel klub, Norges Seilforbund og Det norske Skogselskap.