Norsk Fyrverkeriforening
  • Norsk Fyrverkeriforening
  • Fred Olsensgt. 6
  • 0152 OSLO

Unngå å gamble med synet ditt, benytt deg av beskyttelsesbriller på nyttårsaften27.12.2023 10:00:00 CET | Pressemelding

De siste årene har vi sett en markant økning i fyrverkerisalget. I fjor kjøpte nordmenn fyrverkeri for en halv milliard kroner, og 2022 ble et rekordår for salg av fyrverkeri. Fyrverkeri er både en fin avslutning på 2023 og gir pangstart for 2024. Det som derimot ikke vil gi en pangstart på 2024 er øyeskader som følge av fyrverkeri. Beskyttelsesbriller er helt avgjørende for å redusere skader og sikre en trygg nyttårsfeiring. Derfor vil Norsk Fyrverkeriforening ha obligatorisk bruk av beskyttelsesbriller.

Beskyttelsesbriller må bli obligatorisk30.12.2022 09:00:00 CET | Pressemelding

Fyrverkerisalget har skutt i været de siste årene og i fjor bikket det private fyrverkerisalget en halv milliard kroner. Samtidig har antallet rapporterte øyeskader stått stille i flere år. Nå vil Fyrverkeriforeningen ha obligatorisk bruk av beskyttelsesbriller. Målet er å redusere skader ytterligere og skape en trygg nyttårsfeiring for alle. I Finland har antall øyeskader blitt redusert med 75% siden de innførte påbud om bruk av beskyttelsesbriller.

Fyrverkeri selges som varmt hvetebrød – vær ute i tide!25.12.2022 09:00:00 CET | Pressemelding

Gjennom de siste årene har det blitt strengere regulering på fyrverkeri. I tillegg gjorde pandemien at folk feiret alternativt da det var antallsbegrensninger. Likevel ser fyrverkeriimportørene en kraftig omsetningsvekst i Norge. På tross av høy inflasjon og skyhøye strømpriser unner nordmenn seg fyrverkeri også i 2022. Basert på forhåndssalget fra over 1500 forhandlere blir 2022 et nytt rekordår for fyrverkeribransjen.
  • Siste
  • Norsk Fyrverkeriforening