Årets siste verdenscup står for tur6.11.2020 16:00:46 CET | Pressemelding

Kristian Blummenfelt og Gustav Iden er blant favorittene i herrenes løp. Igjen får de dobbelt verdensmester Vincent Luis å konkurrere mot, og dobbelt olympisk mester Alistair Brownlee. De raske løperne Henri Schoeman fra Sør-Afrika og Jelle Geens fra Belgia er også pallkandidater i dette sprintløpet i Valencia, Spania. Traseen begynner med 750 svøm i Middelhavet, før 20 km sykling og 5 km løping i en ganske flat løype nær Valencia havn.

Andreplass til Kristian Blummenfelt i triatlon worldcup i Arzachena, Italia10.10.2020 17:30:57 CEST | Pressemelding

Kristian Blummenfelt og franske Vincent Luis lå side om side med 300 meter igjen. Luis viste seg nok en gang litt for tøff på oppløpet, slo «Blu» med fire sekunder og kom i mål på 54 minutter og 24 sekunder. Gustav Iden ble nummer fem med tiden 55:02, 37 sekunder bak vinneren. Norsk-svenske Gabriel Sandör, som konkurrerer for Sverige, men bor i Bergen og trener med Blummenfelt og Iden, kom også inn blant de 10 beste.

Norge tok fjerdeplass i VM på miksstafett i triatlon6.9.2020 15:57:20 CEST | Pressemelding

I Norges debut på øvelsen i VM-sammenheng, tok Norge en 4. plass i miksstafett. Norges lag besto av Lotte Miller, Kristian Blummenfelt, Stine Dale og Gustav Iden. Norge ledet etter to etapper, da Blummenfelt rykket fra de andre på syklingen og gav Dale 13 sekunders forsprang da hun satte ut på sin svømming. Øvelsen, som består av 300 m svøm, 6,5 km sykkel og 1,7 km løp som gjennomføres av hver utøver, skjer i et forrykende tempo. I triatlon kalles en slik distanse «supersprint». Både Miller, Blummenfelt og den har, tross ung alder, lang erfaring på toppnivå, mens Stine Dale deltok for første gang på dette nivået. Lotte Miller er en sterk svømmer og kom ut av vannet som 5. kvinne med gårsdgens VM vinner på kvinnenes konkurranse, Georgia Taylor Brown fra Storbritannia i tet. De to, samt amerikanske Taylor Spivey og belgiske Valerie Barthelemy vekslet på å dra på sykkel, men på løp fikk Taylor Brown en luke som gav andremann på laget, Barcaly Izzard, et forsprang på noen få sekunder. Blum

VM i triatlon lørdag og søndag i Hamburg4.9.2020 12:33:15 CEST | Pressemelding

Sesongen kan ryke for OL-håp14.3.2020 18:33:46 CET | Pressemelding

Norges beste triatlet blir en del av laget Bahrain Endurance 1313.2.2020 12:47:30 CET | Pressemelding

Bahrain Endurance 13, et lag som samler mange av de beste utøverne på olympisk distanse og Ironman-distansen, har nå fått Kristian Blummenfelt fra Bergen med i laget. Blummenfelt kan konkurrere for laget når han ikke representerer Norge. Han vil samtidig fortsatt være en del av det norske landslaget, og representere Norge i verdensserien (WTS), worldcup, og internasjonale mesterskap i regi av det internasjonale triatlonforbundet (ITU).

Tre norske medaljekandidater i VM grandfinalen i Lausanne denne helgen29.9.2019 00:00:00 CEST | Pressemelding

Lørdag kl 14.15 deltar Kristian Blummenfelt, Casper Stornes og Gustav Iden i grandfinalen i verdensserien i triatlon. Blummenfelt har gjort det bra i grandfinaler tidligere, med en andreplass i Rotterdam i 2017 og femte plass i Gold Coast, Australia i fjor. Iden vant i samme løype i Lausanne i fjor, da det ble arrangert worldcup her, og viste nylig form da han ble nummer fire i test-OL i Tokyo 16. august. I Tokyo ble Stornes nummer to, og er tydeligvis også i form. Alle tre har vist at de kan gjøre det bra i tunge løyper hvor det er mye klatring på syklingen. Traseen her i Lausanne passer dem perfekt.

Sportssjefen forventer seier i VM-runden i Hamburg2.7.2019 00:00:00 CEST | Pressemelding

Norges triatlonstjerner Kristian Blummenfelt, Gustav Iden og Casper Stornes har tatt en rekke pallplasser i verdensserien (WTS) de siste årene, men kun én seier. Nå når VM-runden i Hamburg er like om hjørnet, er Bergensernes form så bra at sportssjefen i Norges Triatlonforbund, Arild Tveiten, spår at en av dem vil klyve øverst på pallen etter løpet. VM-runden i Hamburg er en sprint som går på lørdag kl 16.30.

Sesongbeste for Blummenfelt etter at belgiske Jelle Geens tok en overraskende seier i nattens VM-runde i Montral, Canda30.6.2019 00:00:00 CEST | Pressemelding

Kristian Blummenfelt viste form igjen da han ble nummer fem i VM-runden i triatlon i Canada i natt. 25-åringen fra Bergen lå med i en tetgruppe på fem til han måtte slippe kun en kilometer før mål. Han kom inn 13 sekunder bak vinneren Jelle Geens fra Belgia, som tok sin første seier i verdensserien etter at han spurtslo tidligere verdensmester Mario Mola fra Spania. Lokalhåpet Tyler Mislawchuk ble nummer tre.
  • Siste
  • >>