Norges Triatlonforbund inviterer til digitalt pressetreff: Innovasjon og prestasjon17.6.2021 12:47:10 CEST | Presseinvitasjon

Hvordan har det norske triatlonlandslaget kommet fra intet til forkant? Kristian Blummenfelt klarte med et nødskrik å kvalifisere seg til OL i Rio i 2016. Da var det få som hadde hørt om han. Nå er han en etablert stjerne, og Norge er ett av fire land i verden som har maks antall herrer på startstreken i OL i Tokyo neste måned. Vi har også et kvinnelag som er ungt, men tar kvantesprang på rankingene.

Olympiatoppen har tatt ut fire triatleter til OL-troppen15.6.2021 17:05:09 CEST | Pressemelding

Lotte Miller fra Stavanger, og Kristian Blummenfelt, Casper Stornes og Gustav Iden, alle fra Bergen, skal delta i OL i Tokyo. Stornes og Miller ble tatt ut i dag, mens Blummenfelt og Iden har blitt tatt ut tidligere. Triatletene har vært gjennom en langvarig kvalifiseringsperiode i World Triathlon, som gjorde at Norge fikk maksimum antall deltakere på herresiden (3) og en startplass i kvinnenes konkurranse.

Sesongåpning i triatlon: VM-runde i Yokohama, Japan natt til lørdag12.5.2021 10:32:04 CEST | Pressemelding

Det er en historisk sesongåpning i VM-serien: Det har aldri vært flere fra Norge på startsstreken. WTCS 2021, VM-serien i triatlon, setter i gang i Yokohama, Japan 15 juni. Her skal tre norske kvinner og tre norske menn konkurrere i et felt på 60 av verdens beste triatlonutøvere. Nordmennene er Kristian Blummenfelt, Gustav Iden, Casper Stornes og Stine Dale fra Bergen, Solveig Løvseth fra Trondheim og Lotte Miller fra Stavanger.
  • Siste
  • >>