Sesongen kan ryke for OL-håp14.3.2020 18:33:46 CET | Pressemelding

Norges beste triatlet blir en del av laget Bahrain Endurance 1313.2.2020 12:47:30 CET | Pressemelding

Bahrain Endurance 13, et lag som samler mange av de beste utøverne på olympisk distanse og Ironman-distansen, har nå fått Kristian Blummenfelt fra Bergen med i laget. Blummenfelt kan konkurrere for laget når han ikke representerer Norge. Han vil samtidig fortsatt være en del av det norske landslaget, og representere Norge i verdensserien (WTS), worldcup, og internasjonale mesterskap i regi av det internasjonale triatlonforbundet (ITU).

Tre norske medaljekandidater i VM grandfinalen i Lausanne denne helgen29.9.2019 00:00:00 CEST | Pressemelding

Lørdag kl 14.15 deltar Kristian Blummenfelt, Casper Stornes og Gustav Iden i grandfinalen i verdensserien i triatlon. Blummenfelt har gjort det bra i grandfinaler tidligere, med en andreplass i Rotterdam i 2017 og femte plass i Gold Coast, Australia i fjor. Iden vant i samme løype i Lausanne i fjor, da det ble arrangert worldcup her, og viste nylig form da han ble nummer fire i test-OL i Tokyo 16. august. I Tokyo ble Stornes nummer to, og er tydeligvis også i form. Alle tre har vist at de kan gjøre det bra i tunge løyper hvor det er mye klatring på syklingen. Traseen her i Lausanne passer dem perfekt.

Sportssjefen forventer seier i VM-runden i Hamburg2.7.2019 00:00:00 CEST | Pressemelding

Norges triatlonstjerner Kristian Blummenfelt, Gustav Iden og Casper Stornes har tatt en rekke pallplasser i verdensserien (WTS) de siste årene, men kun én seier. Nå når VM-runden i Hamburg er like om hjørnet, er Bergensernes form så bra at sportssjefen i Norges Triatlonforbund, Arild Tveiten, spår at en av dem vil klyve øverst på pallen etter løpet. VM-runden i Hamburg er en sprint som går på lørdag kl 16.30.

Sesongbeste for Blummenfelt etter at belgiske Jelle Geens tok en overraskende seier i nattens VM-runde i Montral, Canda30.6.2019 00:00:00 CEST | Pressemelding

Kristian Blummenfelt viste form igjen da han ble nummer fem i VM-runden i triatlon i Canada i natt. 25-åringen fra Bergen lå med i en tetgruppe på fem til han måtte slippe kun en kilometer før mål. Han kom inn 13 sekunder bak vinneren Jelle Geens fra Belgia, som tok sin første seier i verdensserien etter at han spurtslo tidligere verdensmester Mario Mola fra Spania. Lokalhåpet Tyler Mislawchuk ble nummer tre.

Generasjonsskifte på gang i internasjonal herretriatlon? Gustav Iden løper fra fjorårets VM-vinner Mario Mola og 21-åringen Alex Yee løper fra alle18.5.2019 00:00:00 CEST | Pressemelding

I en VM-runde hvor guttene fra Bergen, Kristian Blummenfelt, Gustav Iden og Casper Stornes var unormalt anonyme, viste andre unge lovende triatleter at kampen om topplasseringene vil bli tøff i årene som kommer. I dagens konkurranse i Yokohama gjennomførte 21-åringen Alex Yee fra Storbritannia den avsluttende 10-km løpingen på under 30 minutter og ble til slutt nummer fem. Ungareren Bence Bicsák, som er 24-år, tok 3.-plassen.
  • Siste
  • >>