Nexans

Nexans Norway AS er ledende leverandør av kraft-, tele-, installasjons- og varmekabler i Norge, og blant verdens ledende innen offshore-kontrollkabler og høyspente sjøkabler. Selskapet har hovedkontor i Oslo, produksjonsanlegg i Halden, på Rognan og Langhus.

Selskapet har omlag 1600 ansatte og er en del av Nexans konsernet med kommersiell virksomhet over hele verden og produksjon i 34 land. Konsernet sysselsetter omlag 26 000 medarbeidere og er notert på børsen i Paris. Du finner flere opplysninger hvis du klikker deg inn på www.nexans.no.

Kontrakt på 100 millioner euro til Nexans4.12.2018 12:02:31 CET | Pressemelding

Nexans skal produsere, levere og installere en sjøkabel, inkludert fiberoptisk kabel, i en vanndybde på opptil 650 meter i Filippinene. Kabelforbindelsen vil gi det filippinske folket et mer pålitelig strømnett. Den fiberoptiske kabelen vil bli produsert på Nexans Norways anlegg på Rognan, mens sjøkabelen vil bli produsert i Halden og på selskapets anlegg i Japan. Kontrakten bekrefter Nexans’ stilling som en viktig global leverandør av masseimpregnerte kabelsystemer på dypt vann.

Red Eléctrica de España tildeler Nexans en turnkey kontrakt til rundt 50 millioner euro22.11.2018 10:44:03 CET | Pressemelding

Kontrakten omfatter prosjektering, design, leveranse og installasjon og testing av sjøkabelforbindelsen mellom Mallorca og Menorca. Sjøkabelen skal produseres på Nexans Norways anlegg i Halden. Den fiberoptiske delen vil bli levert av Nexans Norways spesialenhet på Rognan, mens installasjonen vil bli utført av det spesialbygde kabelleggingsfartøyet C/S Nexans Skagerak.

Nexans har levert Nord-Amerikas lengste undersjøiske kabel – skal gi Øst-Canada renere energi22.1.2018 12:03:25 CET | Pressemelding

I forbindelse med Maritime Link-prosjektet har Nexans produsert og installert en ny undersjøisk kabelforbindelse bestående av to 200 kV masseimpregnerte HVDC-kabler (høyspent likestrøm), som hver er 170 km lange. Maritime Link forbinder Newfoundland og Labrador med Nova Scotia og andre energimarkeder i Canada og Nordøst-Amerika og vil transportere opptil 500 MW med fornybar energi til regionen.
  • Siste
  • >>