Nets: 2020 var et år med store forandringer for den fysiske handelen15.6.2021 12:03:58 CEST | Pressemelding

Koronapandemien forandret betingelsene for fysisk handel radikalt i 2020. Som forventet opplevde mange bransjer i Norden en negativ utvikling. Den nedadgående trenden for kontantbetalinger akselererte kraftig i hele regionen, og forbrukernes oppslutning om det kontantløse samfunn ble forsterket, samtidig som antallet kontaktløse betalinger også økte kraftig. Dette viser årets Nordic Payment Report fra Nets.

Nordmenns “staycation” fører til rekord i bruk av betalingskort, mens kontantene droppes10.8.2020 08:00:00 CEST | Pressemelding

I juli satte nordmenn rekord i bruk av betalingskort. Nordmenn sveipet kortet hele 195 855 587 ganger i årets sommermåned, noe som tilsvarer 6,7 % flere transaksjoner sammenlignet med i fjor. Samtidig vitner en vekst i den totale kortomsetningen på hele 16,6 % om at vi foretar betydelig større innkjøp enn tidligere. Utviklingen de siste månedene peker i retning av en permanent endring i nordmenns betalingsvaner.
  • Siste
  • >>