Nye Mercedes-Benz E-Klasse klar med norske priser24.8.2020 15:46:28 CEST | Pressemelding

Mercedes-Benz åpner nå for bestilling av nye E-Klasse stasjonsvogn og sedan. Den nye modellserien har fått en omfattende oppdatering, og hele syv plug-in hybrider vil bli tilgjengelig – inkludert ladbar stasjonsvogn med firehjulsdrift. Prisene med forbrenningsmotor starter på kr. 681.900,-, og prisen for plug-in hybrid starter på kr. 639.900,-. De første modellene er forventet til Norge i løpet av høsten.

Mercedes-Benz inngår strategisk partnerskap innen fremtidig batteriteknologi.8.8.2020 11:21:06 CEST | Pressemelding

Mercedes-Benz og CATL (Contemporary Amperex Technology Co., Limited) slår seg sammen som ledende leverandør innen fremtidig batteriteknologi, sammen skal de øke industrialiseringen av litium-ion-batterier i Tyskland. Mercedes-Benz og CATL har tatt neste steg i sitt strategiske partnerskap og vil skape banebrytende batteriteknologi for å støtte opp under elektrifisering og «Electric First»- strategien til Mercedes-Benz sin kommende modellportefølje.

Salgsstart på tre nye plug-in hybrider fra Mercedes-Benz: B-Klasse, CLA Coupé og CLA Shooting Brake.21.7.2020 07:00:00 CEST | Pressemelding

Mercedes-Benz øker kontinuerlig sitt utvalg av plug-in hybrider under EQ Power merkenavnet, og nå lanseres tre spennende nye modeller. B-Klasse, CLA Coupé og CLA Shooting Brake er klare med norske priser som ladbare alternativer i kompaktklassen. EQ Power-modellene får en klasseledende elektrisk rekkevidde på inntil 69 km (WLTP) og mulighet til å trekke henger på 1600 kg. Prisene starter på kr. 454.900,- og de første modellene er forventet til Norge i løpet av høsten 2020.

Nye Mercedes-AMG GT Black Series15.7.2020 07:00:00 CEST | Pressemelding

Nye Mercedes-AMG GT Black Series viderefører merkets tradisjon innen motorsport, med et ekspressivt design og den direkte teknologioverføringen fra motorsport til serieproduksjon. Tidenes kraftigste AMG V8-biturbo, kommer med ny «flat-plane» veivaksel som gir en ytelse på imponerende 537 kW (730 hk) og smidigere gassrespons. Dette kombinert med aktiv aerodynamikk, og et design som stammer direkte fra den nåværende AMG GT3 racerbilen, gir en totalopplevelse helt utenom det vanlige.
  • Siste
  • >>